Dział frachtu lotniczego i morskiego DACHSER znacząco rozszerza swoje usługi. Obejmuje to uruchomienie nowego stałego połączenia LCL pomiędzy portem w Rotterdamie a różnymi portami w Azji z ustalonymi godzinami wyjść rejsów.
Z końcem 2023 r. DACHSER uruchomił cotygodniowe połączenia dla eksportu LCL z Rotterdamu do portów w Szanghaju, Nhava Sheva i Dubaju (jako centrum dystrybucji w krajach Zatoki Perskiej) oraz połączenia dla importu LCL z Szanghaju i Shenzhen do Rotterdamu. Więcej połączeń LCL zostanie uruchomionych w 2024 roku. W przypadku tych połączeń LCL DACHSER korzysta z własnych kontenerów.
Usługa LCL (Less than Container Load) jest bardzo korzystna dla klientów, których przesyłki nie wypełniają całego kontenera. Klienci dzielą się wtedy zarówno przestrzenią, jak i kosztami. W DACHSER w krajach Beneluksu nie jest to żadna nowość, ale to, co jest nowe to fakt, że operator logistyczny ładuje i rozładowuje przesyłki w swoim obiekcie logistycznym regularnie co tydzień o stałych porach.
Konsolidacja przesyłek przy użyciu własnego kontenera nie wymaga angażowania dodatkowych podmiotów, dzięki temu cały łańcuch logistyczny jest zarządzany w jednym miejscu, wyłącznie przez DACHSER. Za pośrednictwem własnej sieci przesyłka eksportowa jest odbierana od nadawcy w Europie, a następnie transportowana ciężarówką do stacji CFS (Container Freight Station) w magazynie operatora. Tutaj trafia do kontenera razem z przesyłkami od innych klientów.
Następnie z CFS kontener jest wysyłany na inny kontynent, gdzie biuro DACHSER Air & Sea Logistics zajmuje się operacjami importowymi i dostawą do miejsca docelowego. W przypadku przesyłek trafiających do Europy z zagranicy, kontenery LCL są dostarczane do CFS znajdującego się w najbliższym oddziale DACHSER. Tutaj przesyłki są rozładowywane, poddawane odprawie celnej, a następnie również za pośrednictwem sieci DACHSER dostarczane do ostatecznego odbiorcy.
„Dzięki temu, że zarządzamy całym łańcuchem dostaw, zawsze wiemy, gdzie znajdują się przesyłki i kiedy zostaną wysłane. Daje nam to pełną kontrolę nad procesem logistycznym” – wyjaśnia Wilco Versteegh, Managing Director DACHSER Air & Sea Logistics Benelux. „Ponadto eliminacja pośredników zapewnia szybsze dotarcie towarów ze źródła na rynek docelowy. Może to pomóc zminimalizować koszty zapasów i zwiększyć zadowolenie konsumentów”.
Port Europy
Centrum logistyczne DACHSER Rotterdam, częściowo ze względu na swoją lokalizację w pobliżu portu w Rotterdamie, działa jako kluczowe ogniwo w sieci dostawcy usług logistycznych. Zarówno Air & Sea Logistics, Contract Logistics, jak i European Logistics (transport drogowy) znajdują się na tym samym terenie przemysłowym, pod kierownictwem Aat van der Meer, Managing Director DACHSER Benelux. Dzięki temu linie komunikacyjne są krótkie, a decyzje mogą być podejmowane szybko. To sprawia, że oddział jest idealnym punktem wyjścia dla 90 codziennych drogowych przewozów drobnicowych do krajów w całej Europie.
źródło: DACHSER