DB Schenker uruchamia nową usługę lotniczą - Onboard Courier
Aktualności Gorące tematy Logistyka Transport i spedycja

DB Schenker uruchamia nową usługę lotniczą – Onboard Courier

DB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych wprowadził nową usługę dla rosnącego segmentu rynku.  Teraz klienci mogą zarezerwować ekskluzywną usługę kuriera pokładowego, tzw. OBC – onboard courier, która zapewnia szybki i niezawodny ekspresowy transport lotniczy z i do dowolnego miejsca na świecie. Nowy produkt jest skierowany do klientów potrzebujących pilnych rozwiązań w zakresie usług kurierskich dla pilnych, ważnych i wartościowych przesyłek. Nowy serwis frachtu lotniczego rozszerza rosnące portfolio rozwiązań DB Schenker w zakresie  ekskluzywnych usług tzw. white glove.

“Dzięki naszej nowej usłudze OBC przenosimy fracht lotniczy na nowy poziom. Niezależnie od tego, czy części samochodowe muszą zostać pilnie wysłane z Niemiec do Chin, aby zapobiec zatrzymaniu linii produkcyjnej, czy też urządzenie medyczne z Kanady jest natychmiast potrzebne w szpitalu w RPA – jesteśmy teraz w stanie zaspokoić wszelkie nieprzewidziane i bardzo krótkoterminowe potrzeby naszych klientów. Dzięki tej usłudze typu white glove wpełniamy, jako globalny operator logistyczny, niszę rynkową i wykorzystujemy nowe możliwości.” – mówi Thorsten Meincke, Global Board Member for Air & Ocean Freight, DB Schenker.

Po wstępnym okresie próbnym DB Schenker utworzył dedykowany zespół obsługi OBC, który działa na trzech różnych kontynentach, aby zagwarantować całodobową dostępność przyjmowania tego typu zleceń. Klienci otrzymują wycenę w ciągu kilku minut i o każdej porze. Dedykowany kurier jest wysyłany niezwłocznie, aby osobiście towarzyszyć przesyłce jako pasażer lotu komercyjnego, co minimalizuje ryzyko utraty lub uszkodzenia i zapewnia najkrótszy czas tranzytu.

Szybka dostawa, większe bezpieczeństwo i globalny zasięg

Nowa usługa ekspresowa DB Schenker charakteryzuje się szybkim czasem reakcji i obejmuje ubezpieczenie oraz odprawę celną, jeśli jest ona wymagana. Usługa jest dostępna dla wszystkich rodzajów przesyłek, z wyjątkiem towarów niebezpiecznych, a największym zainteresowaniem cieszy się wśród dużych klientów korporacyjnych z branży motoryzacyjnej, elektronicznej, luksusowej mody i ochrony zdrowia. Maksymalna przejrzystość jest zapewniona dzięki śledzeniu przesyłki w czasie rzeczywistym, na wzór widoczności znanej z dostaw e-commerce.

„Rozumiemy, że każda przesyłka jest wyjątkowa. Jako dostawca w pełni zintegrowanych usług logistycznych, chcemy dostarczać gotowe rozwiązania na problemy naszych klientów. Czasami wysoka wartość przedmiotu nie jest związana z jego ceną zakupu, ale raczej z kosztami rosnącymi z każdą minutą jego niedostępności. Już wcześniej obsługiwaliśmy indywidualne zlecenia klientów w zakresie OBC, teraz jednak wprowadzamy ustandaryzowaną ofertę produktową na wszystkich kontynentach i dla wszystkich potencjalnie zainteresowanych.”- mówi Stefan Pargfrieder, Vice President Global Air Freight Strategy & Development, DB Schenker.

Case studies: 

• Części zamienne: Unikalny element techniczny musiał zostać wysłany z Niemiec do Chin, aby zapobiec zatrzymaniu linii produkcyjnej w zakładzie motoryzacyjnym. Zlecenie wpłynęło późno w nocy. Produkt został odebrany przez kuriera OBC rano i jeszcze tego samego dnia poleciał do Pekinu. Drugi kurier wykonał lot krajowy na terenie Chin. Trzeci kurier czekał na lotnisku przylotu, aby dostarczyć ładunek do zakładu produkcyjnego.

• Artykuły medyczne: Klient z branży ochrony zdrowia potrzebował pilnej dostawy sztucznych stawów biodrowych ze Stanów Zjednoczonych do Wielkiej Brytanii i Holandii w celu przeprowadzenia kilku ważnych operacji przed weekendem. W ciągu kilku minut przedstawiono trzy różne opcje, w tym godziny odbioru, harmonogram lotów i oczekiwany czas przybycia do miejsc docelowych. Zorganizowano dwóch kurierów, którzy mieli przewieźć cenny ładunek do Europy. Gdy kurierzy byli jeszcze w powietrzu, DB Schenker zorganizował pojazdy czekające w pogotowiu, aby zapewnić najszybszy możliwy transport ładunku z lotnisk docelowych do odpowiednich szpitali.

• Wsparcie handlowe: Aby dotrzymać terminu procesu certyfikacji produktu o kluczowym znaczeniu dla firmy klienta przed wprowadzeniem go na rynek, DB Schenker przetransportował określony rodzaj mleka w proszku z Waszyngtonu w Stanach Zjednoczonych do Doha w Katarze.

• Moda luksusowa: Luksusowa marka modowa poprosiła o natychmiastowy transport sukni o wysokiej wartości z pokazu mody w Japonii do sklepu we Francji. DB Schenker zorganizował usługę OBC z Tokio do Paryża, a miłośnik mody mógł otrzymać pożądany strój zaledwie dzień później

Wszystkie powyższe przykłady to rzeczywiste dostawy OBC zrealizowane przez DB Schenker.


źródło: DB Schenker