DRUTEX, wiodący producent okien, drzwi i rolet w Europie, znany także z imponującej floty transportowej i nowoczesnej logistyki, zdecydował się na kolejne, ogromne inwestycje we własny tabor. Dzięki temu spółka dziś może pochwalić się już blisko 700 pojazdami.
Krajowy potentat w produkcji stolarki okienno-drzwiowej zadziwił po raz kolejny. W ostatnich miesiącach spółka zakupiła niemal 100 kolejnych pojazdów, w tym m. in. 32 VOLVO FH, 10 SCANII S 460, 17 pojazdów MERCEDES SPRINTER i ponad 30 samochodów osobowych marki Skoda i Volkswagen. Tylko w ostatnich dniach, pod siedzibą DRUTEX’u pojawiły się wspomniane szwedzkie ciężarówki Scania i 8 Arteonów niemieckiego producenta. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 50 mln zł!
– Fakt, że każde okno powstaje u nas na indywidualne zamówienie oraz 7-dniowy termin jego realizacji na terenie całej Europy wymaga od nas doskonałej logistyki, realizowanej zarówno w procesie produkcyjnym, jak i później – w organizacji transportu do klientów czy wyróżniającego się na tle branży serwisu, w skład którego wchodzi już 40 pojazdów dostawczych. Zakupy nowoczesnych pojazdów, to jednak tylko element – choć z pewnością niezwykle istotny – wszystkich inwestycji w transport – powiedział Tomasz Galikowski, dyrektor ds. transportu w DRUTEX SA.
Warto dodać, że w ubiegłym roku spółka oddała do użytku zaprojektowany i wybudowany na własne potrzebny za kilkanaście milionów złotych okazały warsztat samochodowy, wyposażony w najnowocześniejsze maszyny i urządzenia do obsługi floty.
– Dzięki temu jesteśmy w stanie samodzielnie utrzymywać doskonały stan techniczny pojazdów, ekspresowo realizować prace serwisowe czy naprawcze, a przez to oferować rekordowo krótkie terminy realizacji zamówień – dodaje T. Galikowski.
Inwestycje w rozwój własnej floty wynikają z konsekwentnie realizowanej przez firmę międzynarodowej ekspansji. Obecnie ponad 80 procent produkcji DRUTEX trafia na rynki zagraniczne – nie tylko do Europy, ale również m. in. Ameryki Północnej i Południowej, Azji, Afryki i Australii. Spółka posiada sieć sprzedaży składającą się z ok. 4000 partnerów handlowych na całym świecie, a ich liczba ciągle się powiększa.
Widoczna na drogach całej Europy czarno-biała flota DRUTEX wyróżnia się nowoczesnością i eleganckim, spójnym brandingiem. Widoczny logotyp marki, uzupełniony jest m. in. logotypem Tour de Pologne, w który – po raz piaty z rzędu – zaangażowana była spółka jako Oficjalny Sponsor i Partner Logistyczny. Na dniach pojawi się na pojazdach także logo Interu Mediolan! DRUTEX poinformował właśnie, że został Oficjalnym Partnerem tego znakomitego, jednego z najlepszych na świecie, klubu piłkarskiego!
– Nasz rozwój od niemal 40 lat, czyli od początku istnienia firmy, oparty jest nie tylko na inwestycjach w najnowocześniejsze technologie, powierzchnie produkcyjne, innowacyjne maszyny i urządzenia czy transport, ale także w marketing. Jesteśmy marką znaną w Europie i na świecie. Umowa z Interem Mediolan z pewnością wzmocni jej globalną rozpoznawalność, a dzięki temu pozwoli na dalszy rozwój sieci sprzedaży. Dziś nasz potencjał produkcyjny wynosi do 7000 okien na dobę, ale już inwestujemy w jego znaczące powiększenie. Tego oczekuje od nas rynek – mówi Adam Leik, dyrektor zarządzający w DRUTEX SA.
DRUTEX każdego roku inwestuje setki milionów złotych. Poza rozwojem floty transportowej, warsztatu i logistyki, spółka tylko w ostatnich latach wybudowała i wyposażyła kolejne hale do produkcji stolarki okienno-drzwiowej, uruchomiła jedną z najnowocześniejszych na świecie malarni proszkowych aluminium oraz magazyn wysokiego składowania.
źródło: Drutex