Panattoni, ekspert na rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, dostarczył obiekt BTS dla firmy Weber, amerykańskiego producenta grilli oraz dedykowanych im akcesoriów. Centrum produkcyjno-dystrybucyjne o powierzchni 50 000 m kw. będzie pierwszym zakładem przedsiębiorstwa poza Stanami Zjednoczonymi. Obiekt przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM.
Europejskie centrum produkcyjno-dystrybucyjne firmy Weber zostało dziś oficjalnie otwarte podczas ceremonii uroczystego przecięcia wstęgi. Przedsiębiorstwo jest światowym liderem w zakresie innowacji, technologii i produktów do gotowania na świeżym powietrzu. W nowym zakładzie będzie wytwarzać wysokiej jakości grille. Realizowana przez Panattoni inwestycja objęła również nowoczesną powierzchnię biurową. Powstaną liczne tereny zielone, z których mogą korzystać członkowie zespołu, a także Weber Grill Academy Center. To praktyczna przestrzeń edukacyjna poświęcona sztuce i szlifowaniu umiejętności grillowania. Poprzez zajęcia kulinarne, interaktywne stoły szefa kuchni, prywatne przyjęcia i imprezy integracyjne dla firm, które odbywają się wirtualnie lub stacjonarnie.
– Inwestycja wiązała się z licznymi wyzwaniami – od znalezienia odpowiedniej lokalizacji, po sam proces budowy, zgodny z rygorystycznymi wymaganiami klienta. A wszystko to w dobie pandemii i obostrzeń związanych z Covid-19 i kolejnych lockdownów. Mimo to, jestem przekonany, że obiekt dla firmy Weber spełnia wszystkie oczekiwania naszego klienta. Lokalizacja zapewnia dostęp do wykwalifikowanej kadry oraz doskonałej infrastruktury drogowej, co umożliwi sprawną dystrybucje produktów przedsiębiorstwa na różne rynki. Przypominam, że Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna została uznana przez FDI Business Financial Times 2019 za najlepszą strefę przemysłową w Europie, i drugą na świecie w ubiegłym roku. Proinwestycyjne podejście Zabrza i władz strefy ekonomicznej odegrało w tym osiągnięciu istotną rolę – wyjaśnia Marek Foryński, dyrektor zarządzający BTS, Panattoni.
Nowa europejska fabryka grilli – obiekt powstał na czas, pomimo wyzwań globalnej pandemii.
– Dzięki nowatorskim technologiom – takim jak rzeczywistość wirtualna – i kreatywnemu podejściu. Nasz lokalny zespół w Polsce mógł ściśle współpracować z liderami produkcji w USA. Dzięki temu udało się pokierować budową w taki sposób, by każdy metr kwadratowy został wykonany zgodnie z rygorystycznymi specyfikacjami. Nasze nowe centrum produkcyjne i dystrybucyjne stanowi kamień milowy w globalnej ekspansji i rozwoju firmy w Europie. Dzięki temu wysokiej jakości produkty do grillowania marki Weber są bliżej naszych klientów detalicznych i konsumentów. Zyskujemy również znakomitą wydajność operacyjną i wyższy poziom elastyczności, aby odpowiadać i reagować na dynamikę i potrzeby lokalnego rynku – mówi Chris Scherzinger, Chris Scherzinger, Chief Executive Officer of Weber.
Z Zabrza Weber będzie obsługiwał klientów i konsumentów w całej Europie. W promieniu godziny jazdy samochodem znajdują się trzy międzynarodowe porty lotnicze (Katowice, Kraków, Ostrawa). Teren posiada bezpośredni dostęp do autostrady A1 (Gdańsk – Łódź – Czechy – Austria), a do skrzyżowania A1 i A4 (Niemcy – Wrocław – Kraków) można dojechać w zaledwie 10 minut.
źródło: Panattoni