Goodyear udoskonalił swój czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint, wprowadzając nową, modułową konstrukcję czujnika mierzącego głębokość bieżnika i zaawansowane lasery i kamery, zapewniając jeszcze większą precyzję pomiaru nawet przy skomplikowanych wzorach bieżnika. Nowe funkcje pozwolą na dalszą optymalizację konserwacji opon i pojazdów, redukcję przestojów oraz poprawę efektywności operacyjnej flot. Ulepszenia technologiczne zostały opracowane tak, aby były kompatybilne z większością dotychczasowych wersji systemu Goodyear CheckPoint.
Nowa wersja czytnika zostanie zaprezentowana podczas targów IAA Transportation, które odbywają się w Hanowerze i potrwają do 22 września.
Goodyear CheckPoint to system najazdowy umożliwiający szybką kontrolę stanu opon i parametrów pojazdu. Dzięki zaawansowanej technologicznie płycie naziemnej, wyposażonej w specjalistyczne czujniki i kamery, system automatycznie mierzy i analizuje głębokość bieżnika oraz poziom ciśnienia w oponach w ciągu zaledwie kilku sekund. Zintegrowana konstrukcja, w połączeniu z technologią RFID lub rozpoznawaniem tablic rejestracyjnych, pozwala na dynamiczną i szybką kontrolę wielu pojazdów. Goodyear CheckPoint wykorzystuje innowacyjne funkcje automatycznego pomiaru przejechanych kilometrów, a pozyskane dane natychmiast przesyła do chmury Goodyeara, terminali wyświetlających, a także do aplikacji wspomagających zarządzanie flotą.
Łatwiejsza konserwacja i serwisowanie
Nowa, modułowa konstrukcja czujnika w Goodyear CheckPoint ułatwi konserwację i serwisowanie każdego modułu lasera i kamery dzięki konfiguracji plug-and-play. Konstrukcja ta jest trwalsza w porównaniu z poprzednią wersją, ponieważ jest bardziej odporna na warunki atmosferyczne oraz skutecznie redukuje wpływ dużych obciążeń pojazdu i wibracji, co skutkuje dokładniejszymi pomiarami. Dodatkowo, pomaga zoptymalizować wydajność operacyjną oraz obniżyć koszty klientów, dzięki ograniczonym potrzebom serwisowym.
Goodyear przeprojektował również technologię pomiaru głębokości bieżnika, wykorzystując zaawansowane lasery i kamery, co pozwala na dokładniejsze rozpoznanie głębokości bieżnika. Ulepszony system rejestruje znacznie więcej obrazów przy lepszym oświetleniu, co zwiększa precyzję pomiarów i umożliwia bardziej skuteczną identyfikację stanu opon. To udoskonalenie dostarcza menedżerom flot szczegółowych i bardzo precyzyjnych danych o stanie opon, co wspiera podejmowanie trafnych decyzji i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa oraz wydajności flot.
“Goodyear nieustannie rozwija technologie opon i dostarcza innowacyjne rozwiązania, które wspierają efektywność flot”, powiedział Piotr Czyżyk, dyrektor zarządzający Fleet Mobility EMEA w Goodyear. „Najnowsze ulepszenia systemu Goodyear CheckPoint potwierdzają nasze zaangażowanie we wspieranie flot w osiąganiu wyższej wydajności, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju”.
Zintegrowane aplikacje i terminal dla sprawniejszego zarządzania flotą
Goodyear CheckPoint jest obsługiwany przez pakiet zintegrowanych aplikacji zaprojektowanych tak, by zapewnić menedżerom flot i kierowcom płynny dostęp do istotnych danych o stanie pojazdu i opon.
- Aplikacja Goodyear FleetHub, dostępna w wersji internetowej i mobilnej, umożliwia natychmiastowy wgląd w stan opon, oferując szczegółowe analizy oraz spersonalizowane raporty, wspierające proaktywną konserwację.
- Aplikacja Goodyear DriverHub dostarcza kierowcom alerty i powiadomienia o stanie opon w czasie rzeczywistym.
- Opcjonalny terminal wyświetlający niezwłocznie przekazuje praktyczne dane za pomocą przyjaznego dla użytkownika pulpitu nawigacyjnego, a w razie zaobserwowania problemów, takich jak niedopompowane opony lub przeciążenia, natychmiast powiadamia o tym kierowcę przy pomocy kolorowych alertów LED.
- Matryca LED zapewnia wysoki poziom informacji o stanie opon za każdym razem, gdy pojazd przejeżdża przez płytę.
Narzędzia te zapewniają menedżerom flot i kierowcom dostęp do podstawowych informacji potrzebnych do optymalizacji wydajności i bezpieczeństwa.
„Aktualizacja Goodyear CheckPoint otwiera nowe możliwości, pozwalając Goodyearowi na rozszerzenie zastosowania tej technologii poza klientów flotowych, wprowadzając ją do sieci serwisowych, handlu detalicznego i innych partnerów. Zmiany dotyczą nie tylko sprzętu, ale obejmują również przeprojektowanie oprogramowania, które w przyszłości przyniesie wiele innowacji w celu poprawy obsługi klienta,” powiedziała Patricia Azzoni, menedżer produktu w Goodyear.
źródło: Newseria