Logistyka druku w ramach partnerstwa Ferag i Burda Druck GmbH
Aktualności Ekologia Logistyka Technologie

Logistyka druku w ramach partnerstwa Ferag i Burda Druck GmbH

Logistyka druku dzięki rozwiązaniom Ferag dla Burda Druck GmbH weszła na nowy, wyższy poziom. Obie firmy są partnerami w świecie technologii drukarskich od trzech dekad.

Burda Druck postrzega siebie między innymi jako dostawcę rozwiązań dla klientów, z którymi współpracuje w celu opracowywania skutecznych rozwiązań dla produkcji przemysłowej. Zarówno przedstawiciele Burda, jak i Ferag są przekonani, że zaangażowanie obu firm przyczynia się do tworzenia indywidualnych rozwiązań, które rozwijają całą branżę. Odgrywają one kluczową rolę w utrzymywaniu produktów konkurencyjnych i opłacalnych, co ostatecznie przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym.

Logistyka druku napędzana wspólnymi rozwiązaniami

Jedną z ważnych innowacji napędzanych przez Burdę i wdrażanych przez Ferag jest opracowanie ferag.ecofix.

„Innowacje w branży maszynowej są obecnie rzadkością” – wyjaśnia Wolfgang Kienzle, General Plant Manager w Burda Druck. „Ale chcieliśmy prawdziwej zrównoważoności, a nie greenwashingu”. Pomysł na ferag.ecofix zrodził się z coraz głośniejszych apeli o zrównoważone rozwiązania. Ponadto także ze szczególnych wyzwań, jakie folia generuje na sortowaniu i taśmach przenośnikowych, np. podczas odczytywania kodów kreskowych i adresów. Aby rozwiązać te problemy, Ferag opracował prototyp ferag.ecofix i przeprowadził obszerne testy systemu wspólnie z Burda Druck. Po fazie testowej, jesienią 2023 r. rozwiązanie ferag.ecofix zatwierdzono jako rozwiązanie standardowe. Bez wątpienia zyska na tym nowoczesna logistyka druku.

„To pokazuje, że innowacja jest nadal możliwa w branży sztuk graficznych” — mówi z dumą Kienzle. Dodaje ponadto – jesteśmy dostawcą rozwiązań dla naszych klientów i jesteśmy również zaangażowani w zrównoważony rozwój”.

ferag.ecofix – co to takiego?

Rozwiązanie to zastępuje stosowanie folii. Wydawcy i drukarze zmniejszają swój ślad ekologiczny i jednocześnie pracują wydajniej. Produkt umożliwia bardziej przyjazne dla środowiska przetwarzanie produktów drukowanych, co przynosi korzyści nie tylko firmom, ale także ich klientom. Logistyka druku i jej rozwiązania są dzięki temu przyjazne środowisku. Produkt ugruntował swoją pozycję jako standard branżowy i sprawdził się w praktyce. Pierwsze wydawnictwa wprowadzają obowiązkowe stosowanie ferag.ecofix. Z jednej strony odzwierciedla to świadomość kwestii środowiskowych i zrównoważonego rozwoju w branży poligraficznej. Z drugiej zapewnia, że ​​ich dostawcy stosują wydajne i zrównoważone technologie produkcyjne, aby dostarczać wysokiej jakości produkty.

Logistyka druku i jej przyszłość

Przyszłość branży poligraficznej będą kształtować przez nowe trendy. Na przykład wymóg produkcji pojedynczych produktów w ilości do jednej partii. W czasach, gdy spersonalizowane reklamy i produkty stają się coraz ważniejsze, kluczowa jest możliwość zaspokojenia konkretnych potrzeb każdego indywidualnego klienta. Firmy poligraficzne muszą być elastyczne i zdolne do oferowania dostosowanych rozwiązań. Zarówno w przypadku reklam drukowanych, materiałów marketingowych, jak i samych produktów. Ten rozwój nie tylko poprawi wydajność i skuteczność kampanii, ale także otworzy nowe możliwości dla branży poligraficznej, aby jeszcze bardziej się wyróżnić i sprostać potrzebom coraz bardziej zindywidualizowanego społeczeństwa.

„Innowacja jest niezbędna, aby pozostać opłacalnym, ekologicznym i zorientowanym na klienta” — podkreśla Kienzle.

Logistyka druku według Ferag

W tym względzie Ferag pozycjonuje się jako niezawodny partner oraz zwolennik branży poligraficznej i wysyła jasne sygnały, że będzie nadal obecny w branży. Firma rozumie wyzwania, przed którymi stoją logistyka druku oraz same drukarnie i współpracuje ze swoimi klientami, aby zapewnić branży stabilną przyszłość.

Wolfgang Kienzle jest przekonany, że branża sztuk graficznych będzie nadal istnieć – „Chodzi o to, aby zbliżyć się do siebie i trzymać się razem” — mówi. Jego życzenie na najbliższe lata? „Żebyśmy mogli być dumni z tego, co robimy i żebyśmy mogli drukować dla naszych klientów jeszcze przez długi czas. Chęć czytania musi zostać rozbudzona u młodych ludzi, a my możemy odegrać w tym ważną rolę”.


źródło: Ferag