DS Smith uruchamia nową usługę i wspiera inne firmy w zakresie recyklingu opakowań
Aktualności Ekologia ESG Logistyka Technologie

DS Smith uruchamia nową usługę i wspiera inne firmy w zakresie recyklingu opakowań

DS Smith, jako pierwsza firma w branży zajmującej się papierem, opakowaniami i recyklingiem, uruchamia usługę DS Smith Recycling Evaluation Service (RES). Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o spełnieniu wymogów regulacyjnych oraz dostosowaniu do nawyków zakupowych i popytu konsumentów. 

DS Smith, wiodący dostawca zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, ogłasza wprowadzenie nowej usługi. DS Smith Recycling Evaluation Service (RES) to rozwiązanie dla firm, które chcą ocenić poziomu recyklingu własnych opakowań. DS Smith oferuje taką możliwość jako pierwszy podmiot w branży zajmującej się papierem, opakowaniami i recyklingiem. 

Nowoczesny Przemysł 1/2025

Usługa została dostosowana do rosnących wymagań konsumentów i firm w zakresie zrównoważonego rozwoju. Co najważniejsze, ma ona odpowiedzieć na wyzwania związane ze zmianami w przepisach dotyczących opakowań. Nowe regulacje mają doprowadzić do stworzenia bardziej zrównoważonych opakowań. Przy tak dużych oczekiwaniach dotyczących możliwości recyklingu, wydajności czy estetyki, tworzenie nowych rozwiązań opakowaniowych stanowi prawdziwe wyzwanie.

W odpowiedzi na te wyzwania, DS Smith opracował Recycling Evaluation Service (RES). To rozwiązanie, za pomocą którego przeprowadzane są badania w celu określenia możliwości recyklingu opakowań na bazie włókien w standardowych papierniach w całej Europie. Testy będą przeprowadzane w najnowocześniejszym Laboratorium Rozwoju Włókien w papierni Kemsley w Wielkiej Brytanii zgodnie ze standardami branżowymi: CEPI czy 4evergreen. Klienci otrzymają szczegółowe dane oraz raport podsumowujący wyniki, wraz z oceną recyklingu od –100 do +100 oraz wnioskami dotyczącym przydatności do recyklingu w standardowych papierniach.

Poza usługą testowania, RES zaoferuje firmom możliwość skonsultowania się z zespołem DS Smith ds. projektowania i innowacji oraz uzyskania informacji na temat ogólnych możliwości recyklingu opakowań. To praca tego zespołu odegrała znaczącą rolę w niedawnym osiągnięciu kamienia milowego przez DS Smith, którym było zastąpienie przed zadeklarowanym terminem ponad miliarda problematycznych tworzyw sztucznych.

Każdy z projektantów DS Smith został przeszkolony w zakresie Zasad Projektowania dla Obiegu Zamkniętego oraz Wskaźników Projektowania dla Obiegu Zamkniętego, stworzonych we współpracy z Fundacją Ellen MacArthur. Pomagają one ocenić wydajność pod względem zawartości materiałów pochodzących z recyklingu, możliwości recyklingu, emisji CO2, generowanych odpadów oraz wpływu na łańcuch dostaw, przy jednoczesnej optymalizacji kosztowej. Od momentu wprowadzenia na rynek, ponad 100 000 decyzji dotyczących projektowania opakowań zostało zainspirowanych przez Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego.

–  Cieszę się, że mogę ogłosić wprowadzenie RES dla producentów opakowań. Zadbaliśmy o to, aby 100% produkowanych przez nas opakowań nadawało się do recyklingu, dlatego teraz możemy pomóc innym w tworzeniu jeszcze bardziej przyjaznych opakowań. RES pozwala nam badać i poprawiać możliwości recyklingu opakowań naszych klientów, zapewniając, że pozostają oni o krok do przodu, nawet w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Zrozumienie składu opakowań staje się coraz bardziej istotne. Jako firma zajmująca się w sposób zintegrowany papierem, opakowaniami i recyklingiem, świadczymy usługi firmom i posiadamy wszelki know-how, aby im doradzać. Nie tylko wskazujemy problemy, ale także potrafimy je rozwiązać – Jonathan  Edmunds, dyrektor ds. możliwości recyklingu, zrównoważonego rozwoju i spraw rządowych w DS Smith Recycling.

Wprowadzenie RES do wszystkich firm to następstwo zainwestowania 750 000 GBP w prace Laboratorium Rozwoju Włókien w 2022 r. nad technologią, która poprawia wydajność i zrównoważony charakter opakowań na bazie włókien. Te działania są częścią przyjętej przez DS Smith strategii zrównoważonego rozwoju: „Na Teraz. I na Przyszłość”. Wspiera ona cel firmy, czyli tworzenie opakowań dla zmieniającego się świata.


źródło: DS Smith