Grupa IAI, lider w dostarczaniu technologii dla e-commerce, wprowadza na rynek Smile – nowoczesny zestaw rozwiązań zaprojektowanych z myślą o osobach kupujących w internecie. Nowa inicjatywa ma na celu wyeliminowanie barier, z jakimi konsumenci najczęściej mierzą się podczas zakupów online, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu wygody, przejrzystości i bezpieczeństwa transakcji. Usługi Smile są dostępne na www.smile.pl, w wybranych sklepach internetowych, a docelowo także na platformach marketplace.
Smile to nasza nowa marka parasolowa, dzięki której będziemy docierać bezpośrednio do konsumentów, a w przyszłości również do sklepów spoza ekosystemu IdoSell. Na początek koncentrujemy się przede wszystkim na usłudze zwrotów – jest to odpowiedź na zmieniające się trendy w tej kategorii. Wraz z rozwojem rynku e-commerce oraz postępującym wykorzystaniem AI, widzimy duży potencjał wzrostu dla tej linii biznesowej – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, Prezes Grupy IAI.
Projekt powstał jako odpowiedź na realne potrzeby klientów sklepów internetowych. Wysokie koszty dostawy, niejasne zasady zwrotów, skomplikowany proces zakupowy, ograniczony wybór metod płatności czy brak zaufania do nieznanych sklepów – to tylko niektóre
z przeszkód, które skutecznie zniechęcają do finalizacji zamówień.
Smile konsekwentnie eliminuje te bariery. Już w 2021 roku, za pośrednictwem platformy IdoSell, IAI uruchomiła program Darmowej Dostawy Smile, który szybko zyskał uznanie zarówno wśród sklepów, jak i klientów. Trzy lata później wprowadzono usługę Smile Zwroty, umożliwiającą szybki i wygodny zwrot produktów nie tylko w sklepach IdoSell, ale również w tysiącach innych e-sklepów w Polsce. W 2025 roku firma robi kolejny krok, otwierając dostęp do pozostałych rozwiązań Smile również dla sklepów korzystających z technologii innych dostawców.
Udostępniana w ramach Smile usługa Express Checkout pozwala na błyskawiczne finalizowanie zakupów jednym kliknięciem oraz logowanie do wielu sklepów za pomocą jednego konta – z opcją wykorzystania biometrii lub popularnych usług, takich jak Google, Facebook czy Apple. Rozwiązanie to eliminuje potrzebę zapamiętywania wielu loginów i haseł oraz podnosi komfort i poczucie bezpieczeństwa przy każdej transakcji, co skutecznie zwiększa wskaźnik konwersji w sklepach.
To przełomowe podejście nie tylko otwiera nowe możliwości dla sprzedawców spoza środowiska IdoSell, ale również wyznacza nowy kierunek rozwoju firmy, która po raz pierwszy w swojej historii koncentruje się na świadczeniu usług dedykowanych bezpośrednio konsumentom.
– Naszym celem jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań wspierających sprzedaż online i rozwój e-commerce w Polsce. Narzędzia przygotowane w ramach pakietu usług Smile można z powodzeniem wdrażać również w sklepach korzystających z technologii innej niż platforma IdoSell. Nie widzimy żadnych powodów, by ograniczać dostęp do tych usług – mówi Krzysztof Kaczmarek, Dyrektor Smile.pl.
Chociaż Smile został zaprojektowany z myślą o kupującym jako końcowym odbiorcy, jego obecność w sklepach internetowych przekłada się bezpośrednio na wzrost liczby zamówień i wartości sprzedaży. Z perspektywy sprzedawców to realna szansa na zwiększenie konwersji dzięki wyeliminowaniu kluczowych czynników zniechęcających klientów do zakupów.
Smile to nowa jakość w zakupach internetowych – inicjatywa, która redefiniuje doświadczenie konsumenckie i otwiera przed branżą e-commerce nowe możliwości rozwoju.
źródło: IAI