W odpowiedzi na potrzeby klientów i w oparciu o światowe trendy NORD poszerza swoje portfolio o nowe wysokosprawne produkty oraz energooszczędne napędy. Innowacyjny DuoDrive łączy w jednej higienicznej obudowie reduktor i silnik, a zdecentralizowana przetwornica NORDAC ON sprawdzi się idealnie w aplikacjach transportu poziomego, również współpracując z nowym silnikiem.
Dzięki synchronicznemu silnikowi IE5+ z magnesami trwałymi NORD DRIVESYSTEMS wyznacza nowe standardy i ma straty jeszcze mniejsze niż w serii IE4. Silnik jest dostępny w wersji wentylowanej lub zamkniętej, na zamówienie również z bardzo gładką obudową i uszlachetnieniem powierzchni nsd tupH. Silniki charakteryzują się szczególnie wysoką sprawnością i szerokim zakresem momentu obrotowego, dzięki czemu optymalnie nadają się do ekonomicznej pracy przy obciążeniu częściowym.
W ubiegłym roku został zaprezentowany kompaktowy silnik IE5+ o wielkości 71, a teraz jest dostępna również wielkość 90 dla zakresu mocy od 1,1 do 4,0 kW z ciągłym momentem obrotowym od 6,8 do 18,2 Nm. Nowe silniki IE5+ są idealne zarówno dla intralogistyki, jak i dla obszarów o podwyższonych wymaganiach higienicznych w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym. Silnik zapewnia elastyczność typową dla firmy NORD: Dostępny jest bezpośredni montaż na silniku, jak i montaż za pomocą adaptera NEMA i IEC, a na zamówienie są dostępne zintegrowane enkodery i hamulce mechaniczne.
Ponieważ stały moment obrotowy umożliwia redukcję liczby wariantów w szerokim zakresie prędkości obrotowych, można zminimalizować koszty administracyjne oraz usprawnić procesy produkcyjne, logistyczne, magazynowe i serwisowe. Inwestycja zwraca się w krótkim czasie. Silniki synchroniczne IE5+ można łączyć w systemie modułowym ze wszystkimi reduktorami i elektroniką napędową firmy NORD DRIVESYSTEMS. W ten sposób powstaje rozwiązanie systemowe od jednego producenta, w którym wszystkie części są do siebie dobrze dopasowane.
Motoreduktor DuoDrive
Silnik IE5+ został również zintegrowany w jednej obudowie z jednostopniowym reduktorem walcowym. Powstały innowacyjny motoreduktor o nazwie DuoDrive charakteryzuje się kompaktową przestrzenią montażową, wysoką gęstością mocy i bardzo małą emisją hałasu. Ponieważ wyeliminowano wiele części podlegających zużyciu, mniejsze są również koszty konserwacji. Wraz z łatwym uruchamianiem kompletnego rozwiązania za pomocą plug & play znacząco obniżył się całkowity koszt utrzymania (TCO) w porównaniu z dotychczasowymi systemami napędowymi.
DuoDrive nadaje się do stosowania zarówno w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, opakowaniowym, jak i w intralogistyce. Szczególnie kompaktowa koncepcja Duo Drive zapewnia systemowo jeszcze większą efektywność energetyczną niż sprawdzone koncepcje, w których połączono silnik synchroniczny IE5+ z reduktorem walcowo-stożkowym NORDBLOC®.1. Dzięki sprawności systemowej do 92% DuoDrive oferuje szczególnie dużą efektywność w danej klasie mocy i to nawet przy obciążeniu częściowym. Jest to rozwiązanie przyszłościowe, pozwalające na prawdziwą redukcję kosztów. Pierwsza dostępna wielkość DuoDrive obejmuje przełożenia reduktora od i=3,24 do i=16,2 i jest przeznaczona dla zakresu momentu obrotowego do 80 Nm i prędkości obrotowej do 1000 obr./min. Jest to rozwiązanie przyszłościowe, pozwalające na prawdziwą redukcję kosztów.
NORD DRIVESYSTEMS rozszerza swój bogaty modułowy system produktów o zdecentralizowaną elektronikę napędową.
Przetwornica NORDAC ON została specjalnie opracowana do szczególnych wymagań transportu poziomego w magazynach, a także do współpracy z nowym silnikiem synchronicznym IE5+ i charakteryzuje się zintegrowanym interfejsem Ethernet, bogatymi możliwościami podłączania i wyjątkowo kompaktową konstrukcją. NORDAC ON to kompaktowa,
inteligentna przetwornica do zdecentralizowanego stosowania. Jest montowana bezpośrednio na obudowie napędu i obejmuje niższe zakresy mocy do 2,2 kW. Planowane są dwa warianty, każdy w trzech rozmiarach: Przetwornica NORDAC ON została zaprojektowana do pracy z silnikami asynchronicznymi, a przetwornica NORDAC ON+ jest przeznaczona do połączenia z silnikami synchronicznymi i uzupełnia asortyment wysokowydajnych produktów firmy NORD związanych z nową generacją silników IE5+. Oba warianty przetwornic mają zintegrowany interfejs Ethernet, dzięki czemu są dobrze dostosowane do integracji z nowoczesnymi urządzeniami automatyki.
Żądany protokół można łatwo ustawić za pomocą parametrów niezależnie od typu sieci: ProfiNET, EtherNET IP lub EtherCAT. Nowa przetwornica została specjalnie dostosowana do zastosowań w zakresie transportu poziomego. Standaryzacja obejmuje wszystkie typowe wymagania branżowe i gwarantuje wysoką efektywność ekonomiczną. Wszystkie połączenia są wtykowe, co ułatwia uruchomienie i konserwację minimalizując przypadkowe błędy. Wyposażenie obejmuje interfejs diagnostyczny, cztery wejścia cyfrowe oraz w przypadku NORDAC ON+ dodatkowy interfejs enkodera oparty na protokole, który dzięki temu jest bardziej odporny na zakłócenia.
Opcjonalnie jest dostępne uszlachetnienie powierzchni nsd tupH, bezpieczeństwo funkcjonalne (STO) i wewnętrzne rezystory hamowania do dynamicznych procesów rozruchu i zatrzymania. Jeżeli montaż przetwornicy na silniku nie jest pożądany lub możliwy, istnieje alternatywna możliwość montażu na ścianie w celu podłączenia przetwornicy blisko napędu.
Podobnie jak wszystkie przetwornice częstotliwości NORD również nowy członek rodziny NORDAC jest wyposażony w wysokowydajny sterownik PLC realizujący funkcje związane z napędem. Może przetwarzać dane z podłączonych czujników i aktuatorów, niezależnie inicjować sterowanie procesami oraz przesyłać dane napędu i aplikacji do stanowiska sterowania, połączonych w sieć komponentów lub istniejącej chmury. Umożliwia to ciągłe monitorowanie stanu, a tym samym stanowi podstawę koncepcji konserwacji predykcyjnej i zoptymalizowanego wymiarowania systemu. Dzięki przetwornicom NORDAC ON i NORDAC ON+ firma NORD DRIVESYSTEMS oferuje przyszłościowe rozwiązania dla mniejszych zakresów mocy i podkreśla swoją wiodącą pozycję w dziedzinie zdecentralizowanej elektroniki napędowej.
źódło: Nord Napędy