23 listopada miała miejsce premiera kolejnej książki Tomasza Króla, pt. “Jeśli nie lean, to co?”. Publikacja stanowi podsumowanie ponad 20 lat pracy i doświadczeń autora, zebrane w zupełnie nową koncepcję zarządzania – Good Sense Management. Książka ma ona na celu wsparcie polskich przedsiębiorców w rozsądnym zarządzaniu swoimi procesami, bez fiksacji na narzędziach, które przeniesione z amerykańskiego czy japońskiego rynku (lean management), nie spełniają swojej funkcji w krajowych realiach.
“Good Sense Management” (rozsądne zarządzanie) to autorskie podejście Tomasza Króla, nad którym pracował trzy lata, a wcześniej, przez ponad 20 lat, uważnie uczył się, jak skutecznie doskonalić procesy. Jego opracowanie poprzedziły skrupulatne przemyślenia dotyczące wszystkich podejmowanych kroków w tym zakresie. Okazało się, że wystarczą tylko cztery: określenie wartości, analiza wszystkiego, co robi przedsiębiorstwo, ścięcie świętych krów i pielęgnacja słoni. Prezentowana w książce koncepcja pozwala znaleźć metodę adekwatną do potrzeb i oczekiwań przedsiębiorstwa. To, co różni ją od innych, to możliwość dokładniejszego dopasowania istniejących rozwiązań do organizacji.
– Moją książkę kieruję do odbiorców rozczarowanych wdrażaniem lean lub odczuwających, że ktoś próbuje ich “wsadzić” w japońskie wzorce. Często zdarza się, że firmy zatrudniają lean managera z doświadczeniem z korporacji i chcą wprowadzać rozwiązania, które w niej funkcjonują. Okazuje się jednak, że same narzędzia nie działają. One spełniają swoją rolę tylko wtedy, kiedy kultura organizacyjna firmy jest na nie gotowa. Każdy proces, bez względu na branżę i specyfikę, ma w sobie potencjał do doskonalenia.
Większość usprawnień, które prowadziłem w firmach kończyło się znaczną poprawą wyników i oszczędnościami, dlatego że dobierałem odpowiednią metodę, zależnie od postawionego celu. Moja najnowsza publikacja zawiera mnóstwo przykładów i wziętych z życia historii, które, mam nadzieję, będą stanowić inspirację dla czytelnika – mówi Tomasz Król, autor książki “Jeśli nie lean, to co?”.
Inspiracją do pisania była dla autora potrzeba dzielenia się swoim doświadczeniem. Tomasz Król wykłada na kilku uczelniach, występuje na konferencjach i doradza jako ekspert powołany przez państwowe instytucje. Pracuje z małymi i dużymi firmami – z tymi, które chcą się doskonalić. Jak sam podkreśla, jest tylko jeden klucz do tego, by był on w stanie pomóc firmie – osoby w niej decyzyjne muszą chcieć ulepszać efekty swojej pracy. Połączenie tej determinacji z 25-letnim doświadczeniem autora daje odpowiedź na pytanie, w jaki sposób dany proces można usprawnić. Kluczem rozsądnego zarządzania jest dostarczenie klientowi wartości – m.in. o tym, jak ją odnaleźć oraz jak zbudować efektywny proces jej dostarczania można przeczytać w książce “Jeśli nie lean, to co?”.
Poradnik, wydany nakładem wydawnictwa BookEdit, można obecnie nabyć poprzez stronę sklep.kroltomasz.pl, a od lutego 2023 r. będzie również dostępny w największych księgarniach stacjonarnych i internetowych w Polsce.
Patronami medialnymi książki są portale: portalprzemyslowy.pl, nowoczesny-przemysl.pl, forumbiznesu.pl oraz goodhabitz.com – szkolenia online.
Tomasz Król – doradca biznesowy, twórca koncepcji zarządzania procesami Good Sense Management, założyciel Instytutu Doskonalenia Produkcji, ekspert zewnętrzny Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Wizjoner, twórca, inspirator. Na co dzień współpracuje z przedsiębiorcami, właścicielami firm i dyrektorami produkcji nad generowaniem oszczędności w ich procesach. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Warszawskiej i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Obecnie wykładowca studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz na Politechnice Warszawskiej.
Tomasz Król przeprowadził ponad 100 projektów wdrożeniowych i blisko 1000 szkoleń w różnych obszarach procesów produkcyjnych w niemal wszystkich branżach, także usługowych. Pomysłodawca cyklu konferencji Lean Camp (od 2012 roku). Współtwórca Systemu Trwałej Efektywności Produkcji (S.T.E.P.) .Gitarzysta. Sam komponuje muzykę do wszystkich swoich projektów – szkoleń, konferencji i podcastów.Autor bestsellera „Lean Management po polsku” oraz książek „Zegar Rozwiązywania Problemów”, „Lean. Droga do minimalizmu”, „Czy w ogóle potrzebujesz Lean Management?” oraz licznych artykułów i publikacji na temat zarządzania produkcją. Książki, e-booki i audiobooki dostępne są na https://sklep.kroltomasz.pl
BookEdit to wydawnictwo działające w modelu self-publishing, alternatywnym w stosunku do klasycznych wydawnictw. Współpracuje z doświadczonymi recenzentami, redaktorami i grafikami, wspierając autorów podczas wszystkich etapów pracy nad książką. W ofercie marki znajdują się książki drukowane, e-booki i audiobooki, a także profesjonalna korekta i redakcja, ghostwriting i copywriting. BookEdit działa w oparciu o takie wartości, jak jakość, niezależność i twórcza wolność. Oferta wydawnictwa skierowana jest do zawodowych pisarzy, debiutantów, blogerów i celebrytów, firm i korporacji, a także do tych wszystkich, którzy marzą o wydaniu własnej książki.