Cyfrowa platforma DACHSER – nowy standard w logistyce
Aktualności Bezpieczeństwo Logistyka

Cyfrowa platforma DACHSER – nowy standard w logistyce

Platforma DACHSER to centralne, cyfrowe rozwiązanie obejmujące wszystkie aspekty transportu i magazynowania. Po udanym wdrożeniu w obszarze frachtu lotniczego i morskiego, z aplikacji korzysta coraz więcej klientów z sektora logistyki drogowej. Lars Relitz, Head of Corporate Digital Innovation & Development, dzieli się dotychczasowymi doświadczeniami i przedstawia kolejne etapy wdrażania.

Czym ta platforma różni się od wcześniejszych rozwiązań cyfrowych?

Lars Relitz: Platforma DACHSER to nasz centralny ekosystem cyfrowy zaprojektowany z myślą o kompleksowej obsłudze potrzeb klientów. Po raz pierwszy integrujemy usługi logistyki drogowej z frachtem lotniczym i morskim w ramach jednolitego, intuicyjnego interfejsu użytkownika. W miarę dalszego rozwoju skupiamy się na dopasowywaniu funkcjonalności do zróżnicowanych oczekiwań klientów – niezależnie od tego, czy chodzi o szybkie uzyskanie oferty i dokonanie rezerwacji, śledzenie przesyłek, przejrzystość stanów magazynowych czy dostęp do danych analitycznych.

Klienci korzystający z frachtu lotniczego mają dostęp do naszej platformy online od września 2023 roku, co umożliwia im efektywne zarządzanie przesyłkami. Niedługo później dołączyli pierwsi klienci frachtu morskiego w segmencie LCL. Informacje, które w ten sposób pozyskujemy, oraz regularnie napływające opinie klientów pomagają nam stale rozwijać platformę. W logistyce lotniczej i morskiej system stał się już podstawowym narzędziem komunikacji z klientami i jest wykorzystywany na co dzień w 32 krajach. Jesienią 2024 roku rozpoczęliśmy także podłączanie pierwszych klientów logistyki drogowej.

Jak przebiega migracja do nowego systemu?

Obecnie przyspieszamy wdrażanie platformy, organizując cotygodniowe szkolenia dla kolejnych oddziałów w całej Europie. Dzięki temu już wkrótce coraz więcej klientów będzie mogło aktywnie korzystać z platformy w codziennej działalności. Aby zapewnić płynne przejście na nowy system, szkolimy naszych pracowników w europejskich oddziałach, aby mogli skutecznie wspierać klientów w procesie wdrożenia. Równolegle stale rozbudowujemy zakres dostępnych funkcji. Naszym celem jest migracja około 13 000 obecnych klientów na platformę DACHSER do końca 2025 roku. Od początku 2026 roku nie będziemy już dodawać nowych użytkowników do poprzedniego systemu eLogistics.

Platforma DACHSER zdobyła już nagrodę. Jakie znaczenie ma to dla waszego zespołu?

Otrzymaliśmy srebrną nagrodę w kategorii „Usługi cyfrowe” w konkursie Annual Multimedia Awards, organizowanym przez specjalistyczne wydawnictwo i ocenianym przez niezależne jury złożone z ekspertów branżowych.

Konkurs ten wyróżnia innowacyjne rozwiązania cyfrowe, wyznaczając aktualne standardy w zakresie cyfrowej komunikacji marek oraz wskazując kierunki ich dalszego rozwoju. Nagroda potwierdza, że nasza platforma spełnia najwyższe wymagania w zakresie łatwości obsługi, bezpieczeństwa i niezawodności. Dla naszego zespołu to wyraźny sygnał, że zmierzamy we właściwym kierunku.


źródło: DACHSER

Nowoczesny Przemysł 1/2025