W wyniku nowego globalnego partnerstwa technologicznego pomiędzy Daimler Mobility i firmą Visa koncern Daimler zaoferuje w swoich samochodach „natywne” płatności w samochodzie. Oznacza to, że wprowadzanie haseł lub poleganie na urządzeniach mobilnych celem uwierzytelniania płatności może wkrótce przejść do historii – dzięki technologii delegowanego uwierzytelniania Visa to samochód stanie się biometrycznym urządzeniem płatniczym.
Klienci Mercedes-Benz będą mogli dokonywać płatności za pomocą czytnika linii papilarnych w samochodzie od wiosny 2022 r., początkowo na rynkach Wielkiej Brytanii i Niemiec; później do krajów tych dołączą kolejne europejskie rynki. Zakupów można dokonywać bezpośrednio za pośrednictwem systemu MBUX. Przewiduje się, że na późniejszym etapie rozwiązanie będzie dostępne również na innych rynkach na całym świecie.
– Cieszymy się, że wspólnie z naszym partnerem – Daimler Mobility – możemy po raz pierwszy wprowadzić natywne rozwiązanie do uiszczania płatności w samochodzie. To ważne, że zarówno udane testy pilotażowe, jak i pierwsze działania wdrożeniowe mają miejsce w Europie, która jest wiodącym światowym ośrodkiem innowacji płatniczych i motoryzacyjnych. Mamy doskonały przykład na to, jak światowy lider w dziedzinie cyfrowych płatności i wynalazca samochodu mogą połączyć swoje technologie, aby stworzyć nową generację inteligentnych rozwiązań dla sektora motoryzacyjnego, zapewniając kierowcom i pasażerom całkowicie nowe doświadczenie w handlu online w samochodzie – mówi Antony Cahill, zastępca dyrektora generalnego i dyrektor ds. rynków europejskich firmy Visa w Europie.
– Mercedes pay to nasze centrum kompetencyjne w zakresie płatności w samochodzie. Za jego pośrednictwem na całym świecie oferujemy klientom cyfrowe usługi »płynnie« zintegrowane z ekosystemem Mercedesa. Teraz, we współpracy z Visą, Daimler dąży do wprowadzenia w samochodzie natywnych płatności, które w bezpieczny i przyjazny dla użytkownika sposób spełniają wymagania dwuetapowego uwierzytelniania. Nie ma nic wygodniejszego niż autoryzacja płatności odciskiem palca. Luksusowe doświadczenie klienta obejmuje oczywiście aspekt bezpieczeństwa – zapewniamy naszym klientom bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale także podczas dokonywania płatności – dodaje Franz Reiner, dyrektor generalny Daimler Mobility.
Technologia stojąca za natywnym cyfrowym handlem w samochodzie
Mercedes pay jest elementem strategii mobilności i cyfryzacji Daimlera oraz produktem biznesowym Daimler Mobility. Daimler będzie pierwszą firmą motoryzacyjną na świecie, która zaoferuje w swoich samochodach Visa Cloud Token Framework. To bazująca na chmurze technologia zabezpieczeń, zapewniająca większą elastyczność na wielu urządzeniach – tokeny chmurowe chronią i usuwają poufne informacje dotyczące płatności poprzez konwersję danych oraz ich bezpieczne przechowywanie. Umożliwiają również parowanie wielu urządzeń w samochodzie i poza nim; urządzenia te są bezpośrednio integrowane z danymi uwierzytelniającymi bank klienta. Znacząco poprawia to ogólne wrażenia z płatności, ponieważ aby sfinalizować zakup lub przełączyć się pomiędzy urządzeniami w celu uwierzytelnienia płatności, konsumenci nie muszą już wprowadzać długich numerów kart. Rozwiązanie zostanie wykorzystane do zainicjowania dwuetapowego uwierzytelniania.
Obiecująca przyszłość cyfrowego handlu w samochodzie
Szacuje się, że tylko w ciągu najbliższych 2 lat liczba samochodów podłączonych do internetu wzrośnie do ponad 352 milionów na całym świecie, a do roku 2025 całkowity rynek płatności w samochodzie ma osiągnąć wartość około 86 miliardów dolarów.
Zapotrzebowanie na innowacyjne metody płatności w pojeździe zwiększają trendy w dziedzinie mobilności, takie jak pojazdy elektryczne, współdzielenie samochodów, jazda autonomiczna czy auta połączone ze światem. Gdy dziś kupujemy związane z samochodem usługi, wiele z nich wymaga od kierowcy użycia oddzielnego urządzenia do zalogowania się do aplikacji lub strony internetowej. Ambicją Daimlera i Visy jest zaoferowanie użytkownikom harmonijnie zintegrowanych płatności bezpośrednio w aucie, przy jednoczesnym poszerzeniu wyboru oraz jakości dostępnych doświadczeń.
źródło: Daimler