DB SCHENKER | connect, czyli cyfrowe usługi logistyczne
Aktualności Automatyka Innowacje Logistyka

DB SCHENKER | connect, czyli cyfrowe usługi logistyczne

Kompleksowe cyfrowe centrum z dostępem do wszystkich usług operatora, nowe funkcjonalności platformy oraz automatyzacja procesów i obsługi klienta, integracja z systemem BaseLinker oraz sprawniejsza obsługa reklamacji.

Możliwość łatwego nadania, a następnie śledzenia przesyłek, pełen dostęp i informacja o wszystkich zleceniach z każdego urządzenia i o każdej porze to elementy obsługi logistycznej ważne nie tylko dla konsumentów, ale też klientów biznesowych. Z myślą o tych oczekiwaniach operator logistyczny stworzył platformę DB SCHENKER connect, teraz zyskała ona nowe funkcjonalności.

„Dziś o konkurencyjności usług logistycznych decyduje nie tylko sprawna obsługa transportowa czy magazynowa, ale też automatyzacja procesów biznesowych, która przekłada się na optymalizację kosztów i lepszą obsługę klienta.” – mówi Barbara Dymerska, Head of Customer Experience & Business Services, Cluster North East Europe DB Schenker – „Z tą właśnie myślą powstała platforma DB SCHENKER connect, która skupia w jednym miejscu dostęp do wszystkich naszych usług logistycznych, umożliwia szybką wycenę zlecenia i jest przyjazna dla użytkownika. Nieustannie też zwiększamy jej możliwości dodając nowe funkcjonalności, które przekładają się na  usprawnienie całego łańcucha dostaw klientów”

Takim usprawnieniem jest najnowsza integracja narzędzia DB Schenker z systemem BaseLinker umożliwiającym automatyzację i administrowanie zamówieniami z różnych platform sprzedażowych oraz systemów ERP, wspierających planowanie niezbędnych zasobów w firmie. Synchronizacja obu narzędzi pozwala na jeszcze łatwiejsze i efektywniejsze zarządzanie przesyłkami. Dane na temat zleceń są przesyłane między systemami automatycznie, a DB SCHENKER connect generuje  i odsyła do systemu klienta gotowe dokumenty przewozowe. Operator zapewnia też wsparcie IT przy synchronizacji systemów.

komputer

Na platformie uruchomiono też moduł eReklamacji (eClaims). Ułatwia on nie tylko składanie samych reklamacji w dowolnym momencie, ale też monitorowanie ich statusów czy generowanie raportów. To jedna z wielu funkcjonalności narzędzia operatora, które zapewnia szybszą, łatwiejszą i bardziej efektywną obsługę klienta.

Platforma DB SCHENKER connect zastąpiła w ubiegłym roku i zintegrowała w jeden dwa inne systemy operatora, tj. connect 4.0 i eSchenker. Konta dotychczasowych klientów zostały automatycznie przeniesione do nowego narzędzia. Jest ono nie tylko bardziej przyjazne dla użytkownika dzięki intuicyjnemu interfejsowi czy możliwości personalizacji pulpitu, ale przede wszystkim zapewnia całodobową obsługę, szybki dostęp do wszystkich usług oraz zleceń w jednym miejscu, a także śledzenia przesyłek. Klienci nie posiadający stałej umowy z operatorem również mogą korzystać z platformy, po rejestracji przez stronę internetową. Centrum usług cyfrowych DB Schenker umożliwia także wycenę przesyłek w transporcie lądowym, lotniczym i oceanicznym, a czat Betty pomaga w rozwiązywaniu ewentualnych problemów operacyjnych w transporcie drogowym.


źródło: DB Schenker