Reflaunt, wiodąca platforma technologiczna w sektorze sprzedaży odzieży używanej oraz DHL Supply Chain, globalny lider w logistyce kontraktowej, ogłaszają współpracę logistyczną w zakresie recommerce. Współpraca ta jest przykładem wdrażania zrównoważonych praktyk biznesowych i strategii opartych na cyrkularnej gospodarce, w połączeniu z dbałością o wysoką jakość procesów logistycznych.
Optymalizacja usług z zakresu recommerce
Największą przeszkodą w odsprzedaży produktów jest brak możliwości korzystania z globalnej sieci, co wynika z niespójnej infrastruktury i wysokich kosztów. Po niezwykle udanym, trwającym ponad rok programie pilotażowym w DHL Supply Chain w Polsce, firmy zdecydowały się połączyć swoje możliwości, aby zaprezentować platformę redefiniującą sposób, w jaki przebiega operacja logistyczna odsprzedaży: DHL Supply Chain zarządza procesem logistycznym w imieniu Reflaunt — od obsługi towarów otrzymanych od klientów, obejmującym kontrolę, sortowanie, fotografowanie i cyfrowe wprowadzanie do technologii będącej własnością Reflaunt, po podstawowe funkcje logistyczne obejmujące zarządzanie zapasami, składowanie, kompletację oraz dystrybucję.
Sukcesy w obsłudze prestiżowych marek
Reflaunt oferuje dwie różne usługi dostosowane do różnych potrzeb danej marki: Concierge, która jest przeznaczona wyłącznie dla luksusowych marek i sprzedawców detalicznych, oraz Takeback, odpowiednia dla każdej marki modowej, dla której ważna jest lojalność klientów. Usługi te działają już w takich sklepach jak Net-a-porter, Harvey Nichols, Balenciaga i Altuzarra. Obie usługi są w pełni zintegrowane z pracą magazynów DHL Supply Chain i zapewniają bezproblemową obsługę klienta.
Maksymalizacja sprzedaży przy minimalnej złożoności biznesu
Szacuje się, że odzież o wartości 2,1 biliona dolarów leży obecnie nieużywana w szafach klientów. Pozyskiwanie, przetwarzanie i sprzedaż tych produktów stanowi największe wyzwanie zarówno dla marek modowych, jak i platform odsprzedaży. Reflaunt dociera do ponad 30 platform, w tym platform takich jak Poshmark, Vestiaire Collective, Rebelle, eBay, a także luksusowych miejsc, takich jak Level Shoes, Yoox i Saks OFF 5th, aby umożliwić swoim klientom tę odsprzedaż.
Współpraca Reflaunt i DHL Supply Chain ma na celu maksymalizację sprzedaży produktów, w tym zwrotów, zapewniając markom kompleksowe rozwiązanie, które minimalizuje złożoność rynku odsprzedaży.
„DHL Supply Chain stara się zawsze wyprzedzać konkurencję i być liderem w zakresie zrównoważonych praktyk biznesowych. Od lat pomagamy klientom usprawnić ich działania operacyjne w handlu elektronicznym, rozwiązując rosnące problemy, takie jak zwroty, zwłaszcza w tak wymagającej branży, jaką jest branża modowa. Nasza wiedza w zakresie rozwiązań logistycznych i zwrotów, w połączeniu z naszym zasięgiem logistycznym, współgra z technologią Reflaunt i stwarza nowe możliwości na rynku recommerce, a także dla naszych obecnych klientów.” Massimo Degiorgi, VP DHL Supply Chain, EMEA Business Development E-Commerce and Retail
“Przez lata rynek pierwotny i wtórny funkcjonowały niezależnie od siebie. Kupowaliśmy przedmiot od marki, a następnie odsprzedawaliśmy go w zupełnie innym kanale sprzedaży. Taki sposób był uciążliwy zarówno dla użytkowników, jak i marek. Reflaunt wprowadził innowację na ryku w zakresie połączenia i odsprzedaży internetowej. Nasza współpraca z DHL otwiera drzwi do płynnego, cyrkularnego łańcucha dostaw. W jednym miejscu zajmujemy się realizacją zamówień z rynku pierwotnego, zwrotami, zarządzaniem odsprzedażą i innymi rozwiązaniami związanymi z końcem życia produktu, takimi jak recykling.” Stephanie Crespin, CEO Reflaunt:
DHL Supply Chain i Reflaunt oferują markom skalowalne i ekonomicznie opłacalne rozwiązanie odsprzedaży, które jest płynnie zintegrowane z ich usługami pozakupowymi, zapoczątkowując nową erę mody o obiegu zamkniętym. To Partnerstwo stanowi duży krok naprzód w ewolucji odsprzedaży mody.
źródło: DHL