Dwanaście nowych elektrycznych ciężarówek na trasy długodystansowe w sieci DACHSER
Aktualności Ekologia Innowacje Inwestycje Logistyka Technologie Transport i spedycja

Dwanaście nowych elektrycznych ciężarówek na trasy długodystansowe w sieci DACHSER

Flota elektrycznych ciężarówek w sieci DACHSER się powiększa. W połowie grudnia niemiecko-austriacka spółka Brummer Logistik odebrała dwanaście Mercedes-Benz eActros 600. Pojazdy, o zasięgu około 500 kilometrów, będą wykorzystywane do transportu żywności na trasach regionalnych i długodystansowych.

Produkcja seryjna 40-tonowych ciężarówek Mercedes-Benz Trucks z napędem akumulatorowo-elektrycznym rozpoczęła się pod koniec 2024 roku. Brummer Logistik należy do pierwszych odbiorców tych pojazdów.

Nowoczesny_Przemysł_okładka_Fb_Linked 800x500

„Pokładamy duże nadzieje w nowym eActrosie 600 i planujemy włączyć elektryczne ciężarówki do naszego systemu transportowego jako zamiennik dla pojazdów z silnikiem Diesla”- mówi Max Reih, Managing Director of Brummer Logistik GmbH.

Kluczowy jest zasięg 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Oczekiwany roczny przebieg na poziomie 90 000 kilometrów idealnie wpisuje się w potrzeby firmy. Nowe pojazdy obsługują transport długodystansowy w Niemczech i Austrii oraz dostawy regionalne, np. do sklepów spożywczych.

““Pokładamy duże nadzieje w nowym eActrosie 600 i planujemy włączyć elektryczne ciężarówki do naszego systemu transportowego jako zamiennik dla pojazdów z silnikiem Diesla.”” Max Reih, Managing Director of Brummer Logistik GmbH

„Wdrożenie pierwszego eActrosa 600 w sieci DACHSER to kolejny kamień milowy w przejściu na napędy bezemisyjne” – podkreśla Alexander Tonn, COO Road Logistics w DACHSER. „Na rynku pojawia się coraz więcej ciągników siodłowych z napędem akumulatorowym do transportu ciężkiego, a ich zasięg systematycznie rośnie. Jako lider w dziedzinie zrównoważonego transportu, zależy nam na szybkim wdrażaniu tych pojazdów, by zdobywać doświadczenie w elektromobilności, szczególnie w transporcie dalekobieżnym”. W ciągu najbliższych miesięcy 14 pojazdów Mercedes-Benz eActros 600 zostanie wdrożonych w sześciu innych lokalizacjach DACHSER w Europie.

Inwestycje w infrastrukturę ładowania

Ciągnik siodłowy eActros 600 wyposażono w akumulator o pojemności 600 kWh, zapewniający moc ciągłą 400 kW oraz szczytową 600 kW. Włączenie dwunastu takich pojazdów do operacji Brummer Logistik wymagało znacznych inwestycji w infrastrukturę ładowania w zakładzie w Neuburg am Inn. Zainstalowano tam jedenaście stałych oraz dwa mobilne punkty ładowania. Nowe e-ciężarówki mogą być ładowane z mocą do 400 kW, korzystając wyłącznie z zielonej energii elektrycznej. Zasilanie wspierają systemy fotowoltaiczne o łącznej mocy 2 900 kWp oraz magazyn energii o pojemności 3 680 kWh.

Mercedes-Benz eActros 600 to pierwsze pojazdy akumulatorowe w zakładzie Brummer Logistik. „Naszym celem jest stopniowe przekształcenie znacznej części floty, liczejącej obecnie 312 pojazdów, na napęd elektryczny w ciągu najbliższych lat” – dodaje Managing Director of Brummer Logistik GmbH.

Zakup dwunastu e-ciężarówek oraz infrastruktury ładowania został sfinansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu. W ramach programu wsparcia KsNI przeznaczono na ten cel 4 680 334 euro. Program, koordynowany przez NOW GmbH, wygasł, zanim dotowane pojazdy stały się dostępne. Wnioski o finansowanie zatwierdził niemiecki Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.

Elektromobilność dla ochrony klimatu

DACHSER konsekwentnie realizuje strategię ochrony klimatu, koncentrując się na efektywności, innowacjach i zintegrowanej odpowiedzialności. Od 2018 roku firma wdraża elektryczne ciężarówki w ramach inicjatywy „DACHSER Emission-Free Delivery”. Flota pojazdów z alternatywnymi napędami jest systematycznie rozbudowywana. Dwanaście nowych eActrosów 600 uzupełnia ponad 100 e-ciężarówek już użytkowanych przez DACHSER w transporcie lokalnym i dalekobieżnym.

Aby rozwijać elektromobilność, DACHSER utworzył trzy centra e-mobilności we Fryburgu, Hamburgu i Malsch koło Karlsruhe. Ośrodki te prowadza testy technologii przyjaznych dla klimatu oraz zarządzania energiią i obciążeniem. Inwestycje w infrastrukturę ładowania mają na celu długoterminowe zwiększenie liczby pojazdów bezemisyjnych w europejskiej sieci DACHSER i osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.


źródło: DACHSER