Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego
Aktualności E-commerce Logistyka Technologie Wydarzenia

Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego

29 września obchodzimy dzień Kuriera i Przewoźnika – święto pracowników branży logistycznej i transportowej, które docenia zaangażowanie oraz profesjonalizm osób odpowiedzialnych za codzienne dostarczanie naszych przesyłek. Kurier to zawód szczególnie ważny w zbliżającym się okresie szczytu paczkowego, czyli czasu, w którym częściej kupujemy on-line i wysyłamy więcej. Zaczyna się on już w październiku, przyspiesza w czasie listopadowych promocji, by osiągnąć kulminacyjny punkt w momencie dostaw świątecznych prezentów.

W tym czasie wolumen przesyłek rośnie nawet o 100% w stosunku do innych okresów roku.  Dla obsłużenia takiego ruchu DHL eCommerce jest gotowy, m.in. dzięki zespołowi blisko pięciu tysięcy kurierów oraz mocnej sieci ponad dwudziestu tysięcy Punktów Obsługi Paczek, w tym ponad czterech tysięcy automatów paczkowych DHL BOX 24/7.

Kurier zawodem XXI wieku

Zawód kuriera, obecny w Polsce już od XVI wieku, dziś jest fundamentem naszego codziennego życia, polegającego często na szybkim zamawianiu i dostarczaniu przesyłek. Potrzebujesz pilnie prezentu? Brakuje czegoś na biwak? Szybko musisz kupić ubranie na specjalną okazję? To wszystko jest jeszcze łatwiejsze dzięki nieustannej pracy kurierów, którzy codziennie pokonują setki tysięcy kilometrów, spełniając oczekiwania klientów.

DHL eCommerce Polska zawdzięcza swoją silną pozycję na konkurencyjnym rynku usług kurierskich kompleksowej ofercie, dopasowanej do potrzeb klientów oraz doskonale zorganizowanemu zespołowi kurierów, liczącemu blisko 5000 osób. To właśnie ich zaangażowanie wpływa na satysfakcję i lojalność klientów. Zrozumienie potrzeb kurierów i wspieranie ich w codziennych obowiązkach, które często zaczynają już o świcie, jest z kolei kluczowe dla sukcesu firmy na ciągle rosnącym rynku e-commerce.

Szczyt paczkowy tuż za rogiem

Z roku na rok zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Według badań „Polaków Portfel Własny. Polacy w Sieci” przeprowadzonych w czerwcu 2024 przez Santander Consumer Bank aż 60% respondentów kupujących w sieci zauważyło, że w ciągu ostatniego roku robiło zakupy online częściej niż w poprzednich latach. Najintensywniejszym okresem dla branży pozostaje sezon przedświąteczny, gdy kurierzy dostarczają między innymi prezenty. Dzień Kuriera jest symbolicznym początkiem tego wzmożonego okresu, w którym wolumen przesyłek może urosnąć nawet o 100%.

DHL eCommerce stawia również na inwestycje w mocną sieć OOH (przyp. red. out of home delivery) aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. W ostatnim czasie  firma osiągnęła kolejny kamień milowy – 4 000 automatów paczkowych DHL BOX 24/7, które idealnie uzupełniają sieć Punktów Obsługi Paczek DHL POP.  Klienci mogą też śledzić swoje przesyłki za pomocą aplikacji „Mój DHL”, która oprócz informacji o paczce,  możliwości przekierowania, czy opłacenia przesyłki, oferuje również bezpośredni kontakt z kurierem oraz możliwość sprawdzenia jego lokalizacji.

Już dziś jesteśmy przygotowani na tzw. szczyt paczkowy, czyli ostatnie miesiące roku, kiedy Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia generują największe zapotrzebowanie na usługi kurierskie – mówi Justyna Dąbrowska, Rzecznik Prasowy DHL eCommerce Polska. Dzięki mocnemu zespołowi kurierskiemu i szerokiej sieci OOH, złożonej z ponad 20 000 punktów i automatów paczkowych, jesteśmy w stanie doręczać przesyłki szybko, sprawnie i zgodnie z preferencjami klientów. Naszą przewagą jest także nowa inwestycja DHL eCommerce Polska – Międzynarodowe Centrum Logistyczne pod Poznaniem, które może obsługiwać nawet milion przesyłek dziennie. To jedna z kluczowych jednostek na logistycznej mapie Polski i Europy –podkreśla..

Zawód z misją

Współczesna gospodarka i handel nie mogłyby już funkcjonować bez pracy kurierów – to oni stanowią fundament efektywnej logistyki XXI wieku. Niezależnie od preferencji dotyczących nadania i odbioru paczek – czy to z automatu paczkowego, punktu odbioru, czy pod wskazanym adresem  – główną rolę w procesie niezmiennie odgrywa  kurier. Dlatego to zawód tak ceniony przez klientów, którzy kurierów, którzy obsługują ich na co dzień, często już znają i doceniają m.in. za elastyczność, profesjonalizm i  szybkie dostawy szczególnie wyczekiwanych przesyłek

Praca kuriera wiąże się z licznymi wyzwaniami, ale ja bardzo ją lubię z kilku względów. To przede wszystkim świetna atmosfera i kontakt z ludźmi, którzy czekają na nas i na swoje przesyłki. Cenię także możliwość elastycznego układania grafiku, co pozwala połączyć pracę z życiem prywatnym. Codzienną pracę kurierów ułatwia również technologia – nowoczesne terminale i sortownie, które wspierają pracę kurierów, system planujący trasę.  Dużym udogodnieniem są też dla nas samochody elektryczne, dzięki którym możemy doręczać paczki szybciej, korzystając z buspasów, czy mogąc wjeżdżać do tzw. stref zielonych. Tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił w pracy kuriera zachęcam, by sprawdzili się podczas sczytu paczkowego  – komentuje Kuba Szczerba, kurier DHL z Warszawy.


źródło: Newseria