Ponad 300 nowych elektrycznych samochodów Rivian wyjedzie w najbliższych tygodniach na europejskie drogi. Nowoczesne auta dostawcze zapewnią kierowcom wyjątkowe warunki pracy. Elektryki Rivian, bazujące na innowacyjnej, zapewniającej komfort i bezpieczeństwo technologii, są jednym z elementów realizacji przez Amazon zobowiązania do stworzenia bardziej zrównoważonej floty dostawczej i osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 r.
- Amazon wprowadza pierwsze 300 elektrycznych samochodów dostawczych Rivian w Europie.
- Amazon zainwestuje w Europie w ciągu pięciu lat od 2022 r. ponad miliard euro w rozwój floty elektrycznych pojazdów dostawczych.
- Firma dąży do tego, aby do 2030 roku po drogach na całym świecie jeździło ponad 100 tys. elektrycznych pojazdów dostawczych Amazon.
- Wprowadzenie samochodów Rivian przybliża Amazon do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w całej swojej działalności do 2040 roku.
Pierwsze Riviany zadebiutują wkrótce na ulicach europejskich miast. Ponad 300 z nich pojawi się w Monachium, Berlinie i Düsseldorfie. Dołączą do floty elektrycznych samochodów dostawczych wykorzystywanych w Europie, w tym do ponad 1000 elektryków już obecnych na niemieckich drogach. Amazon jeszcze w 2022 roku ogłosił, że planuje zainwestować w ciągu pięciu lat ponad 1 mld euro w elektryfikację swojej europejskiej sieci transportowej i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w nadchodzących latach. Na inwestycje w elektryczną flotę Amazon przeznaczył u naszych zachodnich sąsiadów ponad 400 mln euro.
– Cieszymy się, że elektryczny samochód dostawczy Rivian jest już dostępny na niemieckim rynku. Zaprojektowaliśmy go we współpracy z naszymi partnerami z Amazon, na pierwszym miejscu stawiając nie tylko wygodę i bezpieczeństwo kierowcy, ale także dbałość o środowisko. To dla nas prawdziwy kamień milowy, ponieważ są to pierwsze pojazdy Rivian w Europie – wyjaśnia Dagan Mishoulam, Wiceprezes ds. Strategii i Wejścia na Rynek w Rivian.
Latem 2022 r. Amazon rozpoczął wprowadzanie niestandardowych elektrycznych samochodów dostawczych Rivian w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie posiada już ponad 3000 takich pojazdów. Firma dąży do tego, aby do 2030 r. po drogach na całym świecie jeździło ich 100 tys., co pomoże zredukować roczną emisję dwutlenku węgla o miliony ton.
– Amazon jest zaangażowany w osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 r., a redukcja emisji zanieczyszczeń związanych z realizowanymi przez nas dostawami jest kluczową częścią tego procesu. Nowe pojazdy Rivian pomogą nam dostarczać paczki w sposób bardziej zrównoważony i do większej liczby klientów – zapowiada Rocco Bräuniger, Country Manager w Amazon.de.
Przetestowane przez kierowców w Europie samochody Rivian zostały zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie, zrównoważonym rozwoju i komforcie. Są wynikiem partnerstwa Amazon z Rivian, ogłoszonego w 2019 r., kiedy Amazon stał się współzałożycielem i pierwszym sygnatariuszem Deklaracji Klimatycznej [ang. The Climate Pledge] – zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w całej swojej działalności do 2040 r. W ramach tego zadania firma tworzy bardziej zrównoważoną flotę dostawczą. Współpraca jest ważną częścią dekarbonizacji logistyki ostatniej mili, a także przyspieszenia innowacji, które mogą pomóc innym osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto.
Więcej informacji można znaleźć na blogu Amazon.
Amazon w Polsce
Według danych z raportu przygotowanego przez Amerykańską Izbę Handlową w Polsce oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie, w 2021 spośród top 10 amerykańskich firm prowadzących działalność w Polsce, Amazon zajął pierwsze miejsce w kategorii „Zatrudnienie” oraz piąte miejsce w kategorii „Inwestycje”. Od 2012 Amazon zainwestował w Polsce ponad 18,5 mld zł w infrastrukturę, w tym m.in. centra logistyczne, biura korporacyjne i zaplecze technologiczne, jak i wynagrodzenia oraz rozwój usług dla klientów.
Miliardy dolarów przeznaczył również na rozwój infrastruktury i technologii, które pomagają małym i średnim przedsiębiorcom docierać do nowych klientów w kraju i za granicą, w tym również na ochronę własności intelektualnej marek. Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, m.in. w dziesięciu nowoczesnych centrach logistyki, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz w Amazon Development Center Poland w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Centra Rozwoju Technologii Amazon to pionierskie ośrodki naukowo-badawcze, które dostarczają innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych w produktach i usługach Amazon na całym świecie.
Informacje o Amazon
Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie. Amazon jako pierwszy na świecie wprowadził m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Swój Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i Deklarację Klimatyczną (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe i naszego bloga Aboutamazon.pl oraz śledź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze @AmazonNewsPL i YouTube.
źródło: Amazon