Inwentaryzacja w Utrzymaniu Ruchu – zbyteczne obciążenie czy wartość dodana?
Aktualności Szkolenia Utrzymanie ruchu Webinaria Wydarzenia

Inwentaryzacja w Utrzymaniu Ruchu – zbyteczne obciążenie czy wartość dodana?

Targom SYMAS® i MAINTENANCE, które odbędą się 19 i 20 października w EXPO Kraków, w tym roku towarzyszyć będzie szereg merytorycznych wydarzeń towarzyszących, m.in. dwie konferencje: Jesienna Szkoła Utrzymania Ruchu i Nowoczesne Technologie w Branży Materiałów Sypkich.

Każda edycja wydarzenia zrzesza wielu przedstawicieli zakładów przemysłowych z całej Polski, nie tylko ze względu na dużą wartość merytoryczną wykładów, lecz także ze względu na możliwość wykorzystania poznanych treści w codziennej pracy. Z myślą o specjalistach z działów utrzymania ruchu, w formie zapowiedzi październikowych wydarzeń, organizatorzy zapraszają na bezpłatny webinar, który odbędzie się 28 kwietnia o godz. 10:00.

Webinar „Inwentaryzacja w Utrzymaniu Ruchu.

Zbyteczne obciążenie czy wartość dodana?”, który organizowany jest wspólnie przez Targi w Krakowie wraz z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Majątkiem Technicznym (PAMMS), dotyczyć będzie niezwykle istotnej kwestii wpływu właściwej inwentaryzacji majątku technicznego na zarządzanie utrzymaniem ruchu. W roli eksperta wystąpi Jan Krzysztof Fedorowicz, doradca i audytor inwentaryzacji oraz procesów zarządzania majątkiem, założyciel przedsiębiorstw zajmujących się rachunkowością i kompleksowymi projektami zarządzania majątkiem i inwentaryzacjami.

O webinarze

W większości firm inwentaryzacja jest postrzegana jako zbyteczne obciążenie wynikające z zapisów Ustawy o Rachunkowości i wymagane przez Dział Księgowości. Rzeczywiście, prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji aktywów jest kluczowe w zapewnieniu wiarygodności sprawozdawczości finansowej.

Ale to nie wszystko. Podczas inwentaryzacji, czyli spisu i jego rozliczenia wraz z przedstawionymi rekomendacjami, możemy określić stan, przydatność i wykorzystanie, wartość księgową i rzeczywistą, wielkość zapasów i ich celowość. Te dane są nie tylko niezbędne dla księgowości, lecz także dla zarządu i kadry kierowniczej, w tym Kierowników Utrzymania Ruchu.

Informacje o stanie środków trwałych, zwłaszcza majątku technicznego powinny być połączone i spójne z informacjami komórek utrzymania ruchu, wsparcia i serwisów. Każdy praktyk UR musi mieć dokładne informacje na temat tego czy posiada odpowiednie ilości części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz niezbędnych narzędzi.

Dlatego w przedsiębiorstwach musi być znany aktualny i optymalny stan zapasów, aby nie było nieuzasadnionych przestojów przy jednoczesnej eliminacji zbędnych zapasów.

I to zapewnia właściwie zorganizowana Inwentaryzacja.

Podczas webinarium poruszone zostaną takie aspekty inwentaryzacji w Utrzymaniu Ruchu jak:

  1. Rola inwentaryzacji w UR i jej wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
  2. Jak przygotować się do inwentaryzacji majątku technicznego?
  3. Oznakowanie majątku technicznego i jego ewidencjonowanie.
  4. Jak zoptymalizować proces inwentaryzacji?
  5. Wady i zalety rodzajów inwentaryzacji.
  6. Kompetencje twarde i miękkie pracowników wpływające na zarządzanie majątkiem i inwentaryzacje.
  7. Przyszłość inwentaryzacji w UR.
  8. Sesja pytań i odpowiedzi.

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa!

Link do zapisów TUTAJ.

Organizatorzy: Targi w Krakowie Sp. z o.o. / Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Majątkiem Technicznym (PAMMS)