Automatyka Inwestycje

LG wybuduje gigafabrykę na zamówienie

LG Energy Solution i Stellantis zawarły porozumienie dotyczące utworzenia spółki joint venture. Celem współpracy jest uruchomienie produkcji ogniw i modułów akumulatorowych dla Ameryki Północnej. Fabryka baterii o rocznej zdolności produkcyjnej 40 GWh ma powstać w pierwszym kwartale 2024 r. Wmurowanie kamienia węgielnego pod zakład planowane jest w II kwartale 2022 roku.

Powołana spółka joint venture utworzy nową fabrykę akumulatorów, która pomoże zrealizować cel Stellantis, polegający na osiągnięciu ponad 40% sprzedaży w Stanach Zjednoczonych pojazdów zelektryfikowanych do 2030 r. Rozpoczęcie działalności zakładu zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 r. Roczna zdolność produkcyjna gigafabryki ma wynieść 40 GWh.

Baterie dla marki

Baterie produkowane w nowym zakładzie będą dostarczane do zakładów montażowych Stellantis w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku w celu zainstalowania w pojazdach elektrycznych nowej generacji, od hybryd typu plug-in po pojazdy w pełni elektryczne, które będą sprzedawane w ramach marki Stellantis.

-(…) Ogłoszenie (utworzenia spółki-przyp. red.) jest kolejnym dowodem na to, że wdrażamy naszą agresywną mapę drogową elektryfikacji i wypełniamy zobowiązania, które podjęliśmy podczas naszego lipcowego wydarzenia EV Day. Dzięki temu określiliśmy teraz kolejną „gigafabrykę” wchodzącą do portfolio Stellantis, która pomoże nam osiągnąć łącznie minimum 260 gigawatogodzin mocy do 2030 roku – powiedział m.in. Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

LG wybuduje gigafabrykę na zamówienie

Kamień milowy

– Utworzenie spółki joint venture ze Stellantis będzie kamieniem milowym w naszej wieloletniej współpracy. LGES pozycjonuje się jako dostawca rozwiązań akumulatorowych dla naszych potencjalnych klientów w regionie, wykorzystując nasze wspólne, unikalne umiejętności techniczne i możliwości masowej produkcji – dodał Jong-hyun Kim, prezes i dyrektor generalny LG Energy Solution.

Współpraca między tymi dwiema firmami w zakresie pojazdów zelektryfikowanych rozpoczęła się w 2014 roku, kiedy firma LG Energy Solution (wtedy LG Chem) została wybrana przez Stellantis (wtedy Fiat Chrysler Automobiles) jako dostawcę systemu akumulatorów litowo-jonowych i elementów sterujących dla Chrysler Pacifica Hybrid, pierwszy w branży zelektryfikowany minivan.

Miliardowe inwestycje

Stellantis planuje zainwestować ponad 30 miliardów euro do 2025 r. w elektryfikację i rozwój oprogramowania, jednocześnie dążąc do utrzymania o 30 procent większej wydajności niż branża w odniesieniu do całkowitych wydatków inwestycyjnych i badawczo-rozwojowych w stosunku do przychodów. Nie ma jeszcze wyznaczonej lokalizacji nowego, wiadomo natomiast, że wmurowanie kamienia węgielnego pod obiekt ma nastąpić w II kwartale 2022 roku.

źródło: ORPA na podstawie lgensol.com