6 września b.r. uroczyście otwarto nowe Fulfillment Center dla LPP Logistics w Pruszczu Gdańskim, które docelowo wygeneruje na Pomorzu nawet do 2 tys. nowych miejsc pracy. Obiekt dostarczony przez Panattoni – lidera rynku nieruchomości przemysłowych w Europie – będzie dedykowany obsłudze e-commerce i jest obecnie największym tego typu magazynem w sieci dystrybucji Grupy LPP. Na powierzchni liczącej łącznie 64 tys. mkw. pomieści do 6 mln sztuk odzieży i akcesoriów, a dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i zaawansowanej automatyki magazynowej, będzie mógł realizować do 100 tys. wysyłek dziennie i tyle samo zwrotów.
Inwestycja wspiera dystrybucję zamówień online do klientów Grupy w Polsce, Niemczech, Ukrainie, krajach bałtyckich oraz we Włoszech i Hiszpanii. Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim jest pierwszym obiektem otwieranym pod auspicjami operatora logistycznego – LPP Logistics.
Położony 15 km od Gdańska magazyn został zlokalizowany w Panattoni Park Tricity South II w Pruszczu Gdańskim, w pobliżu autostrady A1 oraz tras ekspresowych S6 i S7. Dzięki dogodnej lokalizacji, bardzo blisko Centrum Dystrybucyjnego Grupy, nowy obiekt wesprze dystrybucję w Polsce, a także zapewni bardzo szybką dostępność towarów w sklepie internetowym polskiego producenta odzieży także dla klientów z Niemiec, Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Włoch i Hiszpanii.
– Dzięki usytuowaniu nowego obiektu w pobliżu Centrum Dystrybucyjnego LPP Logistics w Pruszczu Gdańskim, które poza zaopatrzeniem salonów Grupy obsługuje również dostawy do sieci Fulfillment Centers, jesteśmy w stanie zapewnić płynność towarową w łańcuchu dystrybucji, a jednocześnie realizować koncepcję rozwoju sieci logistycznej zgodnie z omnichannelową strategią LPP – mówi Jacek Kujawa, prezes zarządu LPP Logistics.
Nowo otwartą inwestycję zrealizowała firma Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, który na Starym Kontynencie zrealizował już blisko 17 mln mkw., z czego ponad 11 mln w Polsce. Dla Grupy LPP deweloper dostarczył wcześniej 30 tys. mkw. w ramach Panattoni Park Gdańsk III, a ponadto na początku 2023 r. ukończy blisko 70 tys. mkw. w ramach Panattoni Park Rzeszów North.
– Ponad 170 tys. mkw. w ramach portfolio realizacji dla Grupy LPP, które osiągniemy w ciągu najbliższych miesięcy, potwierdza doskonałe zrozumienie potrzeb klienta i zaufanie jakim nas obdarzył. Dostarczając nowoczesne obiekty przemysłowe napędzamy międzynarodową ekspansję polskiego przedsiębiorstwa. Po raz kolejny procentuje również nasze doświadczenie w realizacjach dla e-commerce. Ponad 30 procent wszystkich obiektów przemysłowych w Polsce służy obsłudze sprzedaży internetowej, a doświadczenie takich firm jak Panattoni przyciąga międzynarodowy e-handel na krajowy rynek – mówi Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni.
Rozbudowa Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim jest odpowiedzią LPP Logistics na rosnące zainteresowanie klientów Grupy zakupami online i wynikające z tego zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię operacyjną. Nowy magazyn zwiększy wydajność logistyki LPP w obszarze e-commerce i jest kolejnym krokiem w kierunku rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Uruchomienie nowego magazynu w globalnej sieci Fulfillment Centers LPP Logistics uwzględniało rosnące i dynamicznie zmieniające się wymagania rynkowe.
– Ze względu na wzrost sprzedaży e-commerce i rozwój sieci omnichannel pojawiło się zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię magazynową, która pozwoli na szybszą dostępność towarów w sklepie internetowym, a także sprawniejszą obsługę klientów. Dlatego cieszy nas, że udało się z powodzeniem zakończyć wszystkie prace operacyjne związane z budową obiektu w Pruszczu Gdańskim. Tym bardziej, że jest to pierwszy magazyn, który otwieramy jako operator logistyczny zarządzający siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP – mówi Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
Nowy obiekt obejmuje łącznie 64 tys. mkw., z wydzieloną częścią biurową, na którą przeznaczono ponad 2 tys. mkw. Dużym atutem magazynu jest jego kompleksowość. Przystosowany jest on bowiem do jednoczesnej obsługi wysyłek i zwrotów. To za sprawą jego nietypowej dwuczęściowej konstrukcji, na którą składa się uruchomiona w lipcu ub. r. hala zwrotów, zajmująca 12 tys. mkw. oraz połączona z nią bezpośrednio nowa hala wysyłkowa o powierzchni 49 tys. mkw.
Zautomatyzowany magazyn
Magazyn wyposażono w automatyczną linię przenośników o długości 400 m, która połączona jest z sorterem wysyłkowym typu cross-belt, umożliwiającym szybkie i dokładne grupowanie oraz transport gotowych paczek. Sprawną obsługę wspierają również wysokowydajne łączniki przepływów, separatory oraz zaawansowany system wizyjny do skanowania etykiet wysyłkowych. Całością zarządza system WMS w pełni zintegrowany z modułem wykorzystującym algorytmy sztucznej inteligencji do skracania ścieżek kompletacyjnych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom z zakresu automatyki magazynowej, uruchomione Fulfillment Center daje możliwość magazynowania aż 6 mln sztuk produktów i dzienną obsługę do 100 tys. zamówień i tylu samo zwrotów.
– Automatyzacja magazynu niesie ze sobą wiele korzyści i pozwala na szybszą realizację zleceń, zwiększenie zdolności operacyjnej, lepsze wykorzystanie przestrzeni oraz znaczne obniżenie ryzyka pomyłek. Wdrażanie nowoczesnych technologii opartych na sztucznej inteligencji umożliwia optymalizację działań, które z kolei zwiększają wydajność magazynową, co przekłada się na sprawność obsługi zamówień klientów – podkreśla Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
Podczas realizacji projektu Panattoni Park Tricity South II, szczególną uwagę zwrócono na rozwiązania z obszaru tzw. budownictwa zrównoważonego. Obiekt będący obecnie w trakcie certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent, zaprojektowano i wyposażono m.in. w technologię BMS pozwalającą na obniżenie kosztów eksploatacji i ograniczenie negatywnego wpływu obiektu na środowisko. System automatycznie steruje energią elektryczną, oświetleniem, wentylacją i ogrzewaniem, a także ogranicza zużycie wody.
Na terenie otaczającym obiekt, który docelowo wygeneruje nawet do 2 tysięcy nowych miejsc pracy, rozplanowano także tereny zielone i łąki kwietne. Zastosowano również udogodnienia komunikacyjne dla pracowników, w tym m.in. zmodyfikowano trasy przejazdów autobusowych.
Nowe Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim, zgodnie z zapowiedziami LPP Logistics, to jeden z elementów dynamicznego rozwoju sieci logistycznej operatora zarządzającego obecnie infrastrukturą magazynową o powierzchni blisko 400 mkw. Otwarcie kolejnych obiektów już niebawem.
LPP Logistics jest operatorem logistycznym zarządzającym siecią zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP obejmującą centra dystrybucyjne i magazyny typu Fulfillment Center o łącznej powierzchni 400 tys. m2. Działa na 3 kontynentach zapewniając pełen zakres usług logistycznych – od frachtu morskiego, kolejowego i drogowego, poprzez działalność własnej agencji celnej, aż po zaawansowaną logistykę magazynową wykorzystującą nowoczesne systemy, jak WMS, automatykę magazynową czy rozwiązania typu Warehouse Intelligence oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 1700 salonów o łącznej powierzchni 1,4 mln m2. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Panattoni jest europejską filią Panattoni Development Company, jednego z największych deweloperów powierzchni przemysłowych na świecie, prowadzącego działalność w 26 oddziałach w Ameryce Północnej i w Europie oraz w Indiach. Na Starym Kontynencie Panattoni obecne jest od 2005 roku. Oprócz Polski swoje przedstawicielstwa ma w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach i Słowacji, Holandii, Hiszpanii, Portugalii, Węgrzech, Francji i Szwecji. Do tej pory spółka zrealizowała w Europie projekty o łącznej powierzchni blisko 17 milionów m kw. W 2022 roku firma otworzyła swoje pierwsze biuro w Indiach.
W ramach Panattoni działa struktura, dedykowana projektom dopasowanym do indywidualnych potrzeb najemców, typu build-to-suit. Wśród kluczowych klientów są takie firmy jak Amazon, DB Schenker, DHL, Fedex, DPD, XPO, Coca Cola, Weber, Whirlpool, Bosch, Volkswagen, H&M.
źródło: LPP