Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
Aktualności Biznes E-commerce Inwestycje Logistyka

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i Wschodniej. W obliczu rosnącego zapotrzebowania na elastyczne i wygodne formy dostawy, firma znacząco rozbudowuje infrastrukturę w Czechach, Słowacji i na Węgrzech oraz modernizuje obecnie stojące Z-BOXy.

Rozbudowa sieci Z-BOX – priorytet Packety

Automaty paczkowe Z-BOX, cieszące się coraz większą popularnością u naszych południowych sąsiadów ze względu na łatwy i szybki odbiór paczek, stają się kluczowym elementem oferty Packety. Obecnie firma dysponuje siecią 7088 Z-BOXów: w Czechach 4201, na Słowacji 1696, na Węgrzech 1191. W porównaniu do początku roku, łączna liczba Z-BOXów wzrosła o ponad 880, co jest wynikiem intensywnych działań inwestycyjnych podjętych późną wiosną i latem 2024 roku, które trwają nadal​. Packeta nie rezygnuje z punktów odbioru, które wciąż cieszą się ogromną popularnością wśród konsumentów. Łącznie z nimi firma ma 15 680 miejsc, w których można odebrać paczkę na terenie  3 wspomnianych wcześniej rynków (Czechy: 9813, Słowacja: 2829, Węgry: 3038).

Nowoczesne technologie i dbałość o klienta

Packeta, odpowiadając na potrzeby klientów, rozpoczęła instalację klawiatur na swoich Z-BOXach. Do końca roku wszystkie Z-BOXy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech będą wyposażone w te nowe rozwiązanie. Klawiatury ułatwiają korzystanie z automatów paczkowych osobom, które nie używają smartfonów, ale też sprawią, że odbiór paczek będzie jeszcze prostszy i bardziej dostępny dla wszystkich klientów. Obecnie firma zainstalowała już około 1000 takich klawiatur, głównie na Z-BOXach znajdujących się w dużych miastach.

Z-BOXy są również przykładem ekologicznych rozwiązań logistycznych. Zasilane są w pełni energią słoneczną, nie wymagając podłączenia do sieci elektrycznej. Automaty są samowystarczalne, dostępne 24/7 i mogą być łatwo instalowane w różnych miejscach, takich jak biura, centra handlowe czy sklepy spożywcze. Dzięki temu Packeta może szybko rozbudowywać swoją sieć, instalując nawet 20 Z-BOXów dziennie.

Plany rozwojowe i dalsze inwestycje

Packeta przedstawiła ambitne plany na przyszłość. Jej celem jest podwojenie wielkości firmy w ciągu najbliższych pięciu lat. Obecnie kluczowe inwestycje koncentrują się na trzech rynkach – czeskim, słowackim i węgierskim, które są szczególnie popularne wśród polskich e-sklepów. Priorytetem marki jest ugruntowanie faktu, że Packeta jest najlepszym partnerem logistycznym dla swoich klientów oraz pierwszym wyborem konsumentów przy wyborze dostaw paczek.

Co więcej, firma zamierza skoncentrować się na dalszym usprawnianiu procesów logistycznych i zwiększaniu wydajności sieci dystrybucji, szczególnie w kluczowych okresach, takich jak Q4, który skupia Black Friday oraz sezon świąteczny. Ma to zapewnić niezawodność usług, na którą mogą liczyć partnerzy e-commerce w najważniejszych momentach sprzedaży.

– Jesteśmy dumni z naszego dynamicznego rozwoju na rynkach europejskich. Inwestycje, które realizujemy, mają na celu przede wszystkim podniesienie jakości obsługi, skuteczności i szybkości dostaw, a co za tym idzie – satysfakcji klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Świadomie podjęliśmy decyzję o intensywnym rozwoju sieci w miesiącach wiosenno-letnich, by jak najlepiej przygotować się do końcówki roku. Jesteśmy przekonani, że ten trud zostanie wynagrodzony w postaci pobitego kolejnego rekordu liczby obsłużonych paczek w szczycie sezonu – komentuje Justyna Andreas, Managing Director, Commercial Entities, Packeta Group.

Nowe kierownictwo

W kontekście tych ambitnych planów rozwojowych warto również wspomnieć o zmianach w zarządzie spółki. Nowym CEO Packeta został Erich Čomor, który przejął stery od założycielki firmy, Simony Kijonkovej. Planuje on kontynuować filozofię silnego ukierunkowania na satysfakcję klienta, opierając się na doświadczeniach z poprzednich stanowisk. Firma inwestuje nie tylko w technologię, ale również w ludzi, wierząc, że tylko kompleksowe podejście pozwoli jej utrzymać pozycję lidera na konkurencyjnym rynku e-commerce​.

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 16,5 tys. własnych punktów odbioru (w tym ponad 7 tys. Z-BOXów), 164,5 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.


źródło: Newseria