Aktualności Automotive Biznes Inwestycje

Start produkcji Mazdy CX-50 w nowej fabryce

Mazda Motor Corporation rozpoczęła produkcję Mazdy CX-50, całkowicie nowego SUV-a zaprojektowanego wyłącznie na rynki Ameryki Północnej. Pierwsze samochody wyjechały już 18 stycznia z fabryki Mazda Toyota Manufacturing, wybudowanej w Huntsville w stanie Alabama wspólnie z Toyota Motor Corporation. Mazda CX-50 jest pierwszym modelem Mazdy, który powstaje w tym zakładzie.

Wraz z rozpoczęciem produkcji w nowym zakładzie wyposażonym w najnowsze technologie wypracowane przez wspólne osiągnięcia obu marek, Mazda wdraża system produkcji i dostaw, który zapewnia terminowe dostarczanie klientom samochodów wysokiej jakości.

MTM to przedsięwzięcie joint-venture obu producentów (50:50), z roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. sztuk samochodów (po 150 tys. sztuk dla każdego producenta). MTM powstał w ramach szerszej współpracy, która obejmuje wspólne opracowywanie technologii dla pojazdów elektrycznych, systemu usług połączonych i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Produkcja samochodów klasy SUV

W listopadzie ubiegłego roku Mazda zaprezentowała CX-50, całkowicie nowy samochód klasy SUV, zaprojektowany wyłącznie na rynki Ameryki Północnej. Ten nowy, kompaktowy model pojawi się na rynku wiosną tego roku i odpowiada stylowi życia oraz potrzebom klientów dzięki stylistyce, która z współgra z każdym otoczeniem, mocnej i wysoce wydajnej jednostce napędowej połączonej z systemem AWD oraz wysokiej stabilności prowadzenia poza asfaltem.

Hybrydowe układy napędowe

Premiera Mazdy CX-50 poprzedza prezentację dwóch większych modeli typu SUV, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w ciągu najbliższych dwóch lat. Mazda CX-60 wyposażona w dwa rzędy siedzeń oraz oferująca trzy rzędy Mazda CX-80, zapowiadają wprowadzenie do Europy benzynowo-elektrycznych, hybrydowych układów napędowych typu plug-in. W ofercie znajdzie się także, łączący wysoką moc i niską emisję spalin, sześciocylindrowy rzędowy silnik o zapłonie samoczynnym nowej generacji – Skyactiv-X oraz sześciocylindrowy silnik Diesla Skyactiv-D, oba z 48-woltowymi układami hybrydowymi pod postacią miękkiej hybrydy (mild hybrid).

[robo-gallery id=”4790″]

źródło: Mazda