Lekkie pojazdy użytkowe służą zapracowanym osobom w wielu różnych dziedzinach. Niezależnie od tego, czy chodzi o dojazd na plac budowy, transport paczek czy dużego sprzętu – lekkie samochody dostawcze to elastyczne, nowoczesne „konie robocze”. Kierowcy nowego Opla Combo Electric, Opla Vivaro Electric i Opla Movano Electric, a także ich odpowiedników z silnikami spalinowymi, docenią zatem mnogość dostępnych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które zmniejszają stres i zwiększają bezpieczeństwo pracy.
Manewrowanie na ograniczonej przestrzeni to częsta sytuacja, z którą muszą mierzyć się lekkie pojazdy użytkowe. Kierowcy wtedy chcą dokładnie wiedzieć, co dzieje się z tyłu i z boku ich pojazdów – dla bezpieczeństwa własnego i innych osób. Aby zapewnić kierowcom lepszą widoczność ich najbliższego otoczenia, nowy Opel Combo i Vivaro oferują system Dynamic Surround Vision.
Dynamic Surround Vision: kamery zewnętrzne i lusterko wsteczne o wysokiej rozdzielczości
System Dynamic Surround Vision składa się z dwóch kamer, jednej umieszczonej nad tylnymi drzwiami i drugiej pod bocznym lusterkiem po stronie pasażera oraz lusterka wstecznego o wysokiej rozdzielczości. Oba obrazy – widok z tyłu oraz z bocznego martwego pola – są wyświetlane w lusterku wstecznym. Kierowcy nowego Opla Combo i Opla Vivaro mogą zatem bezpieczniej manewrować i skręcać, bez obawy, że nie zauważą innych pojazdów, rowerzystów czy pieszych. Lepsza widoczność dookoła to tylko jedna z wiodących w swojej klasie korzyści zapewnionych przez zaawansowane systemy wspomagania kierowcy w nowych Oplu Combo i Vivaro.
Lista aż 18 elektronicznych asystentów (wiele z nich dostępnych jest w ramach standardowego wyposażenia) dla obu modeli obejmuje także inteligentnego asystenta prędkości, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, zaawansowany układ automatycznego hamowania awaryjnego i system monitorowania zmęczenia kierowcy. Dostępny jako opcja tempomat adaptacyjny (ACC) sprawia, że dłuższe podróże stają się jeszcze bardziej relaksujące.
Wsparcie dla kierowcy podczas jazdy w korkach: Nowy Movano umożliwia zautomatyzowaną jazdę poziomu 2.
Tempomat adaptacyjny jest również jednym z aż 21 systemów wspomagania kierowcy (ADAS), dzięki którym nowy Opel Movano jest liderem w swoim segmencie. Ponadto, połączenie adaptacyjnego tempomatu z asystentem utrzymania pasa ruchu, systemem wspomagającym jazdę w korkach i elektrycznym wspomaganiem kierownicy sprawia, że nowy Movano jest jednym z pierwszych pojazdów w swojej klasie oferujących zautomatyzowaną jazdę poziomu 2.
Zautomatyzowana jazda poziomu 2. umożliwia największemu lekkiemu samochodowi dostawczemu Opla samodzielne kierowanie, hamowanie i przyspieszanie przy prędkościach do 30 km/h – na przykład w powolnym ruchu ulicznym – pod warunkiem, że kierowca będzie trzymał ręce na kierownicy. Dlatego kierowca nie musi naciskać pedału przyspieszenia ani hamulca podczas jazdy w korkach, ale pozostaje czujny i gotowy do przejęcia kontroli w razie potrzeby.
System wykrywania zmęczenia kierowcy w nowym Oplu Movano pomaga kierowcy zachować czujność przez cały czas. System ostrzega kierowcę, aby po dłuższym czasie spędzonym za kierownicą zrobił sobie przerwę. Bogatą listę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w nowym Oplu Movano uzupełnia dodatkowe wyposażenie, takie jak system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i asystent parkowania.
Użytkownicy samochodów dostawczych mają wiele zadań podczas codziennego dnia pracy. Opel doskonale o tym wie i opracowuje odpowiednie rozwiązania. Nowa generacja lekkich samochodów dostawczych, Combo, Vivaro i Movano oferowanych przez markę z logo „Blitz” posiada wyjątkowo szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, które odciążają trudną i wymagającą pracę i sprawiają, że jest ona bezpieczniejsza.
źródło: Stellantis